GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEÇMELİ-III (TÜRK DÜNYASINDA MÜZİK)/ME331GK
Dersin Adı: SEÇMELİ-III (TÜRK DÜNYASINDA MÜZİK)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Türker Eroğlu
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://gef-guzelsanatlar-muzik.gazi.edu.tr/
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  teroglu@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Türk dünyasına ait müzik unsurlarını bilir.
Türk Müziğini Türkiye Cumhuriyeti sathında değil bütün Türk dünyası coğrafyası göz önünde bulundurarak mukayesesini yapar.
Türk kültür ve sanatı açısından geleceğe sağlıklı çıkarımlar yapar.
Türk Devlet ve Topluluklarının müzik türlerini bilir.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Türk Dünyası Kavramı ve Türk Coğrafyası
2. Hafta  Türk Müzik Coğrafyası
3. Hafta  Kerkük Türkmenlerinde Müzik
4. Hafta  Hoyratlar
5. Hafta  Türkmen Aydımları
6. Hafta  Özbek Türklerinde Müzik
7. Hafta  İran Türklerinde Müzik (Azeriler ve Kaşgaylar)
8. Hafta  Kırgızistan Türklerinde Müzik
9. Hafta  Kazak Türklerinde Müzik
10. Hafta  Rumeli Müziği (Yunanistan-Makedonya-Bulgaristan -Kosova)
11. Hafta  Azerbaycan Türklerinde Müzik
12. Hafta  Gagauz Türklerinde Müzik
13. Hafta  Uygur Türklerinde Müzik
14. Hafta  Sınav
15. Hafta  -
16. Hafta  -
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Bahaeddin ÖGEL, Türk Kültür Tarihine Giriş, 8.-9. Cilt., Üzeyir HACIBEYLİ, Azerbaycan Halk Musigisinin Esasları, Mehmet Özbek, Türk Halk Müziği El Kitabı-Terimler Sözlüğü, Yavuz Şen, Azerbaycan Müzik Yapısı ve Ses Sistemi, Atauni E-Dergi, Turgut ELMAS, Uygurlar, Selenge Yayınları,2010. Abdulvahap KARA, Kazakistan ve Kazaklar, Selenge Yay. 2007. Mahir NAKİP, Kerkük Türk Halk Müziği, Atatürk Kültür Merkezi Yayınları, 2009; Fikret TÜRKMEN, Türkmenistan Kültürü Araştırmaları, Atatürk Kültür Merkezi Yayınları, 2010; Aluş NUŞ, Rumeli Türküleri, Tan Yay. Priştine, 1989;
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
3
9
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
2
4
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
41
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
1.64
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Müzik öğretmeni, akademisyen, kamu ve özel sanat kurumlarında sanatçı- eğitmenlik
2
Geleneksel Türk Halk Müziği teorisi ve repertuar bilgisi edinme.X
3
Geleneksel Türk Sanat Müziği teorisi ve repertuar bilgisi edinmeX
4
Klasik Batı Müziği Armonisi, işitme eğitimi üzerinde deneyim kazanma.X
5
Piyanoda Türk ve Batılı bestecilerin eserlerini çalabilmeX
6
Bağlama ile Halk müziği eserlerini çalma ve söyleyebilmeX
7
Okul çalgılarından blok flüt ve gitar çalabilme ve çocuk şarkılarına eşlik edebilmeX
8
Genel müzik tarihi ve Türk müziği tarihi üzerine bilgi sahibi olma.X
9
Milli eğitimde staj yapma imkânı ile öğretmenlik deneyimi kazanmaX
10
Orkestra ve koro dersleri ile performansa dayalı deneyim kazanmaX