GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEÇMELİ-I (FELSEFEYE GİRİŞ)/ME126GK
Dersin Adı: SEÇMELİ-I (FELSEFEYE GİRİŞ)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  SEÇMELİ-I (FELS
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  İlgili Öğretim Elemanı
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
İnsanlığın, tarihsel süreç içindeki felsefi düşüncesinin temel niteliklerini ve temel felsefi sistemleri bilir ve tanır.
Sorgulayıcı, dogmatik karşıtı, irdeleyici, temellendirici ve çok yönlü düşünme yeterlilik ve alışkanlıkları kazanır.
Felsefenin, çeşitli bilimler karşısında önem ve işlevini öğrenir.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Felsefe disiplininin tanıtımı; tanımlar, etimolojisi. Felsefe ve ilişkili alanları tanımlar
2. Hafta  Felsefe bilim ilişkisi ve felsefenin bilimler karşısındaki işlevleri.
3. Hafta  Felsefenin, epistemolojik alanı: Subjektif İdealizm,rationalizm, empirizm, spirütüalizm, sensüalizm, pozitivizm, materyalizm.
4. Hafta  Felsefenin epistemolojik disiplin alanına devam.
5. Hafta  Felsefenin ontolojik disiplin alanı: İlk ve orta Çağlarda ontoloji.
6. Hafta   Yeni çağda ontoloji; objektif idealizm, Descartes, Spinoza ve Leibniz’de ontoloji.
7. Hafta  Ahlak Felsefesi
8. Hafta  İnsan Felsefesi
9. Hafta  Ara sınav
10. Hafta  Doğa Felsefesi
11. Hafta  Din Felsefesi
12. Hafta  Devlet ve Siyaset felsefesi.
13. Hafta  Sanat Felsefesi.
14. Hafta  Kültür ve Eğitim Felsefesi.
15. Hafta  Dönem değerlendirmesi
16. Hafta  final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   Yrd. Doç. Dr. Gürsen Topses. Felsefeye Giriş Prof. Dr. Takiyyettin Mengüçoğlu: Felsefeye Giriş Prof. Dr. Ahmet Aslan. Felsefeye Giriş. Prof. Dr. Ahmet Cevizci. İlk Çağ Felsefe Tarihi.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
12
3
36
 Haftalık uygulamalı ders saati
2
3
6
 Okuma Faaliyetleri
4
1
4
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
3
1
3
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
2
1
2
 Sunu hazırlama
1
1
1
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
3
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
2
4
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
62
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Müzik öğretmeni, akademisyen, kamu ve özel sanat kurumlarında sanatçı- eğitmenlikX
2
Geleneksel Türk Halk Müziği teorisi ve repertuar bilgisi edinme.
3
Geleneksel Türk Sanat Müziği teorisi ve repertuar bilgisi edinme
4
Klasik Batı Müziği Armonisi, işitme eğitimi üzerinde deneyim kazanma.
5
Piyanoda Türk ve Batılı bestecilerin eserlerini çalabilme
6
Bağlama ile Halk müziği eserlerini çalma ve söyleyebilme
7
Okul çalgılarından blok flüt ve gitar çalabilme ve çocuk şarkılarına eşlik edebilme
8
Genel müzik tarihi ve Türk müziği tarihi üzerine bilgi sahibi olma.
9
Milli eğitimde staj yapma imkânı ile öğretmenlik deneyimi kazanma
10
Orkestra ve koro dersleri ile performansa dayalı deneyim kazanma