GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEÇMELİ-IV (MÜZİK EĞİTİMİNDE KARİYER PLANLAMA)/ME427GK
Dersin Adı: SEÇMELİ-IV (MÜZİK EĞİTİMİNDE KARİYER PLANLAMA)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  İlgili Öğretim Elemanı
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  gef@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Müzikte kariyer ve kariyer ile ilgili kavramlar
Müzikte kariyer yönetim sistemi,
Müzikte kariyer planlama,
Müzikte kariyer geliştirme,
Türk kamu yönetiminde kariyer ve kariyer yönetimi,
Türkiye’de özel sektörde kariyer yönetimi.



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   Kariyer Kavramı ve tarihsel gelişimi
2. Hafta  Kariyer ile ilgili kavramlar (iş, çalışma ve çalışma yaşamı, motivasyon, meslek seçimi vb..)
3. Hafta  Kariyer süreci ve meslek değiştirme nedenleri
4. Hafta  Kariyerde karşılaşılan özel sorunlar ve kariyer engelleri
5. Hafta   Kariyer yönetimi sistemi ve etkileyen unsurlar
6. Hafta  Örgütsel kariyer yönetimi ( terfi, yer değiştirme, işten çıkarılma, emeklilik, oryantasyon programı)
7. Hafta  Vize
8. Hafta  Kariyer planlama kavramı ve kariyer planlama süreci
9. Hafta  Kariyer geliştirme kavramı ve özellikleri
10. Hafta  Örgütsel kariyer geliştirme
11. Hafta   Bireysel kariyer geliştirme
12. Hafta   Kamu yönetiminde kariyer yönetimi
13. Hafta   Özel sektörde kariyer yönetimi
14. Hafta  Kariyer yönetiminde karşılaşılan sorunlar
15. Hafta   Türkiye’de kariyer yönetimi ile ilgili uygulamalar
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   Temel ÇALIK, Figen EREŞ, Kariyer Yönetimi –Tanımlar, Kavramlar, İlkeler- , Gazi Kitabevi, 2006 – Ankara Hali CAN, Şahin KAVUNCUBAŞI, Kamu ve Özel Kesimde İnsan kaynakları Yönetimi, Siyasal Kitabevi, 2005 – Ankara
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
2
2
4
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
2
2
4
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
1
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
2
4
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
62
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Müzik öğretmeni, akademisyen, kamu ve özel sanat kurumlarında sanatçı- eğitmenlikX
2
Geleneksel Türk Halk Müziği teorisi ve repertuar bilgisi edinme.X
3
Geleneksel Türk Sanat Müziği teorisi ve repertuar bilgisi edinmeX
4
Klasik Batı Müziği Armonisi, işitme eğitimi üzerinde deneyim kazanma.X
5
Piyanoda Türk ve Batılı bestecilerin eserlerini çalabilmeX
6
Bağlama ile Halk müziği eserlerini çalma ve söyleyebilmeX
7
Okul çalgılarından blok flüt ve gitar çalabilme ve çocuk şarkılarına eşlik edebilmeX
8
Genel müzik tarihi ve Türk müziği tarihi üzerine bilgi sahibi olma.X
9
Milli eğitimde staj yapma imkânı ile öğretmenlik deneyimi kazanmaX
10
Orkestra ve koro dersleri ile performansa dayalı deneyim kazanmaX