GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEÇMELİ-VI MÜZİK EĞİTİMİNDE DRAMA TEKNİĞİ)/ME424A
Dersin Adı: SEÇMELİ-VI MÜZİK EĞİTİMİNDE DRAMA TEKNİĞİ)
Dersin Kredisi: 1 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Türker EROĞLU, Öğ. Gör. Dr. İlknur ÖZAL GÖNCÜ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   www.gef-güzelsantlar-muzik.gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  -
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Drama alanını öğrenir.
Sanat eğitiminde drama teknikleri konusunda bilgi sahibi olur.
Müzik eğitinde darama konusunu bilir.
Drama tekniği ile nota ve söz öğretimini bilir.
Drama tekniklerini kullanabilir.
-
-
-
-
-
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece toplu eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Drama nedir?
2. Hafta  Eğitimde darama.
3. Hafta  Sanat eğitiminde drama.
4. Hafta  Müzik eğitiminde drama.
5. Hafta  Drama uygulamaları.
6. Hafta  Drama uygulamaları.
7. Hafta  Vize Sınavı
8. Hafta  Drama uygulamaları.
9. Hafta  Drama uygulamaları.
10. Hafta  Drama uygulamaları.
11. Hafta  Drama uygulamaları.
12. Hafta  Drama uygulamaları.
13. Hafta  Drama öğretim teknikleri.
14. Hafta  Drama öğretim teknikleri.
15. Hafta  Final Sınavı
16. Hafta  -
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Ömer ADIGÜZEL, Eğitimde Yaratıcı Drama, Pegem Akademi, Ankara, 2013; Ömer ADIGÜZEL, Yaratıcı Drama 1999-2002 Yazılar , Natürel Kitap, Ankara, 2010; Ilgın KILIÇ, Müzik Öğretim Yöntemlerinin Yaratıcı Dramayla Birlikte Kullanılması: Diyafram Nefesi Ve Ses Çalışmaları Alt Öğrenme Alanında Bir Uygulama Örneği, Elif TEKİN GÜRGEN, Müzik Eğitiminde Yaratıcılığı Geliştiren Yöntem ve Yaklaşımlar, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Yıl: 2006 Sayı: 557 Dönem: Güz ; Çiğdem YİĞİT, Müzikte Yaratıcı Drama, Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi XXIII (1), 2010, 1-10
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  -
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
1
14
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
1
14
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
3
9
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
2
4
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
41
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
1.64
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Müzik öğretmeni, akademisyen, kamu ve özel sanat kurumlarında sanatçı- eğitmenlikX
2
Geleneksel Türk Halk Müziği teorisi ve repertuar bilgisi edinme.
3
Geleneksel Türk Sanat Müziği teorisi ve repertuar bilgisi edinme
4
Klasik Batı Müziği Armonisi, işitme eğitimi üzerinde deneyim kazanma.
5
Piyanoda Türk ve Batılı bestecilerin eserlerini çalabilme
6
Bağlama ile Halk müziği eserlerini çalma ve söyleyebilme
7
Okul çalgılarından blok flüt ve gitar çalabilme ve çocuk şarkılarına eşlik edebilme
8
Genel müzik tarihi ve Türk müziği tarihi üzerine bilgi sahibi olma.
9
Milli eğitimde staj yapma imkânı ile öğretmenlik deneyimi kazanmaX
10
Orkestra ve koro dersleri ile performansa dayalı deneyim kazanma