GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRK MÜZİĞİ ÇOK SESLENDİRME/ME318A
Dersin Adı: TÜRK MÜZİĞİ ÇOK SESLENDİRME
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Erdal TUĞCULAR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  gef-guzelsanatlar-muzik.gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  etugcular@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Okul müzik eğitiminde kullanılan halk ezgilerinin dörtlü armoni sistemiyle eşlikleme ve piyano ile çalma








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Okul müzik eğitiminde kullanılan halk ezgilerini dörtlü armoni sistemine göre eşlikleyebilme ve piyano ile çalabilme
2. Hafta  Okul müzik eğitiminde kullanılan halk ezgilerini dörtlü armoni sistemine göre eşlikleyebilme ve piyano ile çalabilme
3. Hafta  Okul müzik eğitiminde kullanılan halk ezgilerini dörtlü armoni sistemine göre eşlikleyebilme ve piyano ile çalabilme
4. Hafta  Okul müzik eğitiminde kullanılan halk ezgilerini dörtlü armoni sistemine göre eşlikleyebilme ve piyano ile çalabilme
5. Hafta  Okul müzik eğitiminde kullanılan halk ezgilerini dörtlü armoni sistemine göre eşlikleyebilme ve piyano ile çalabilme
6. Hafta  Okul müzik eğitiminde kullanılan halk ezgilerini dörtlü armoni sistemine göre eşlikleyebilme ve piyano ile çalabilme
7. Hafta  Vize
8. Hafta  Okul müzik eğitiminde kullanılan halk ezgilerini dörtlü armoni sistemine göre eşlikleyebilme ve piyano ile çalabilme
9. Hafta  Okul müzik eğitiminde kullanılan halk ezgilerini dörtlü armoni sistemine göre eşlikleyebilme ve piyano ile çalabilme
10. Hafta  Okul müzik eğitiminde kullanılan halk ezgilerini dörtlü armoni sistemine göre eşlikleyebilme ve piyano ile çalabilme
11. Hafta  Okul müzik eğitiminde kullanılan halk ezgilerini dörtlü armoni sistemine göre eşlikleyebilme ve piyano ile çalabilme
12. Hafta  Okul müzik eğitiminde kullanılan halk ezgilerini dörtlü armoni sistemine göre eşlikleyebilme ve piyano ile çalabilme
13. Hafta  Okul müzik eğitiminde kullanılan halk ezgilerini dörtlü armoni sistemine göre eşlikleyebilme ve piyano ile çalabilme
14. Hafta  Okul müzik eğitiminde kullanılan halk ezgilerini dörtlü armoni sistemine göre eşlikleyebilme ve piyano ile çalabilme
15. Hafta  Okul müzik eğitiminde kullanılan halk ezgilerini dörtlü armoni sistemine göre eşlikleyebilme ve piyano ile çalabilme
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  M.Sun, Kır Çiçekleri, Kemal İLERİCİ, Türk Müziği ve Armonisi
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
1
14
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
4
4
16
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
4
4
16
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
46
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
1.84
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Müzik öğretmeni, akademisyen, kamu ve özel sanat kurumlarında sanatçı- eğitmenlikX
2
Geleneksel Türk Halk Müziği teorisi ve repertuar bilgisi edinme.X
3
Geleneksel Türk Sanat Müziği teorisi ve repertuar bilgisi edinmeX
4
Klasik Batı Müziği Armonisi, işitme eğitimi üzerinde deneyim kazanma.X
5
Piyanoda Türk ve Batılı bestecilerin eserlerini çalabilmeX
6
Bağlama ile Halk müziği eserlerini çalma ve söyleyebilme
7
Okul çalgılarından blok flüt ve gitar çalabilme ve çocuk şarkılarına eşlik edebilme
8
Genel müzik tarihi ve Türk müziği tarihi üzerine bilgi sahibi olma.X
9
Milli eğitimde staj yapma imkânı ile öğretmenlik deneyimi kazanmaX
10
Orkestra ve koro dersleri ile performansa dayalı deneyim kazanmaX