GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRK SANAT MÜZİĞİ TEORİSİ VE İŞİTME EĞİTİMİ-I/ME303A
Dersin Adı: TÜRK SANAT MÜZİĞİ TEORİSİ VE İŞİTME EĞİTİMİ-I
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. Neşe Can
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  WWW.gazi.edu.tr/nesecan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  nesecanqü@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Makamları ve usulleri teorik olarak öğrenme, değişik dönemlere ait bestecilerin eserlerini seslendirme ve makam ve stil gibi açılardan çözümleme.








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Türk Sanat müziğinin kökeni, tarihsel gelişimi.
2. Hafta  Terimler ve kavramlar: Ses sistemi, perde, aralıklar, dörtlüler, beşliler, seyir, kalışlar. 10 zamanlıya kadar usuller
3. Hafta  Râst makamı: perdeler, dizi, seyir özellikleri, örnek eserlerin icrâsı, örnek eserler üzerinde makam, usul, stil, tür ve biçim analizi
4. Hafta  Râst makamı: perdeler, dizi, seyir özellikleri, örnek eserlerin icrâsı, örnek eserler üzerinde makam, usul, stil, tür ve biçim analizi
5. Hafta  Hicaz makamı: perdeler, dizi, seyir özellikleri, örnek eserlerin icrâsı, örnek eserler üzerinde makam, usul, stil, tür ve biçim analizi.
6. Hafta  Hicaz makamı: perdeler, dizi, seyir özellikleri, örnek eserlerin icrâsı, örnek eserler üzerinde makam, usul, stil, tür ve biçim analizi.
7. Hafta  Uşşâk ve Beyâti makamları: perdeler, dizi, seyir özellikleri, örnek eserlerin icrâsı, örnek eserler üzerinde makam, usul, stil, tür ve biçim analizi.
8. Hafta  Uşşâk ve Beyâti makamları: perdeler, dizi, seyir özellikleri, örnek eserlerin icrâsı, örnek eserler üzerinde makam, usul, stil, tür ve biçim analizi.
9. Hafta  Nikriz ve Kürdî, makamları: perdeler, dizi, seyir özellikleri, örnek eserlerin icrâsı, örnek eserler üzerinde makam, usul, stil, tür ve biçim analizi.
10. Hafta  Nikriz ve Kürdî, makamları: perdeler, dizi, seyir özellikleri, örnek eserlerin icrâsı, örnek eserler üzerinde makam, usul, stil, tür ve biçim analizi.
11. Hafta  Hüseynî ve Muhayyer mak.: perdeler, dizi, seyir özellikleri, örnek eserlerin icrâsı, örnek eserler üzerinde makam, usul, stil, tür ve biçim analizi
12. Hafta  Hüseynî ve Muhayyer mak.: perdeler, dizi, seyir özellikleri, örnek eserlerin icrâsı, örnek eserler üzerinde makam, usul, stil, tür ve biçim analizi
13. Hafta  Sâbâ makamı: k perdeler, dizi, seyir özellikleri, örnek eserlerin icrâsı, örnek eserler üzerinde makam, usul, stil, tür ve biçim analizi.
14. Hafta  Çargâh ve Bûselik makamları: perdeler, dizi, seyir özellikleri, örnek eserlerin icrâsı, örnek eserler üzerinde makam, usul, stil, tür ve biçim analizi
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Türk Musikisi Nazariyatı ve Usulleri, İsmail Hakkı Özkan, Ötüken Yayınevi,1984, İstanbul Türk Musikisi Nazariyatı, Karadeniz, E., İş Bankası Yayınları 1986 ? Büyük Türk Mûsikîsi Ansiklopedisi, Yılmaz Öztuna, Kültür Bakanlığı, 1990, Ankara.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
1
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
5
4
20
 Diğer
4
4
16
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
64
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Müzik öğretmeni, akademisyen, kamu ve özel sanat kurumlarında sanatçı- eğitmenlikX
2
Geleneksel Türk Halk Müziği teorisi ve repertuar bilgisi edinme.X
3
Geleneksel Türk Sanat Müziği teorisi ve repertuar bilgisi edinmeX
4
Klasik Batı Müziği Armonisi, işitme eğitimi üzerinde deneyim kazanma.X
5
Piyanoda Türk ve Batılı bestecilerin eserlerini çalabilmeX
6
Bağlama ile Halk müziği eserlerini çalma ve söyleyebilmeX
7
Okul çalgılarından blok flüt ve gitar çalabilme ve çocuk şarkılarına eşlik edebilmeX
8
Genel müzik tarihi ve Türk müziği tarihi üzerine bilgi sahibi olma.X
9
Milli eğitimde staj yapma imkânı ile öğretmenlik deneyimi kazanmaX
10
Orkestra ve koro dersleri ile performansa dayalı deneyim kazanmaX