GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BATI MÜZİĞİ TEORİSİ VE İŞİTME EĞİTİMİ-V/ME301A
Dersin Adı: BATI MÜZİĞİ TEORİSİ VE İŞİTME EĞİTİMİ-V
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Ülkü ÖZGÜR,Prof. Sadık ÖZÇELİK,Yrd. Doç. Dr. Salih AYDOĞAN,Yrd. Doç. Dr. Selçuk BİLGİN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://gef-guzelsanatlar-muzik.gazi.edu.tr/
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  gazimuzik.gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Düzeyine uygun, okuma, yazma, yaratma, ve forma ilişkin bilgi ve becerileri, Akor bilgileri ve bu bilgileri müzik öğretmenliğine uygun kullanma








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Tüm ölçülerde ve tüm majör – minör tonlar ile tampere segah, hüzzam, saba makamlarında tek sesli ve iki- üç sesli ,düzeye uygun ezgi okuma yazma, çöz
2. Hafta  üç sesli, dört sesli, beş sesli (dominant dokuzlu) tonal akorlarla uygulamalar
3. Hafta  Orta Çağ modları ile uygulamalar.
4. Hafta  -
5. Hafta  -
6. Hafta  -
7. Hafta  -
8. Hafta  -
9. Hafta  -
10. Hafta  -
11. Hafta  -
12. Hafta  -
13. Hafta  -
14. Hafta  -
15. Hafta  -
16. Hafta  -
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Albert LAVINGNAC 1/A-1/B-1/C 2/A-2/B-2/C-3/A 6/A 6/B 7/A, Ülkü ÖZGÜR –Salih AYDOĞAN Müziksel İşitme Okuma Eğitimi ve Kuram I-II Müziksel Yazma Eğitimi ve Ezgi Bankası IV, Sadık ÖZÇELİK Müzikal Dikte ve Solfej, Ali Sevgi-Erdal TUĞCULAR Halk Ezgileriyle Solfej, Lazzari Solfeggi Cantati, Pozzoli Solfeggıi Cantati a 2 Vocı, Jeanine Rueff 250 Dictees Musicales, L.GRANDJANY 500 Dictees Graduees, G.DANDELOT Cent Dictees Musicales, Simone PETİT Solfege, Dictees Musicales, Cent Dıctees a 2 Voıx, N.CANGAL Armoni- Müzik Formları ,
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
5
5
25
 Diğer
4
3
12
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
65
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Müzik öğretmeni, akademisyen, kamu ve özel sanat kurumlarında sanatçı- eğitmenlikX
2
Geleneksel Türk Halk Müziği teorisi ve repertuar bilgisi edinme.
3
Geleneksel Türk Sanat Müziği teorisi ve repertuar bilgisi edinme
4
Klasik Batı Müziği Armonisi, işitme eğitimi üzerinde deneyim kazanma.X
5
Piyanoda Türk ve Batılı bestecilerin eserlerini çalabilmeX
6
Bağlama ile Halk müziği eserlerini çalma ve söyleyebilme
7
Okul çalgılarından blok flüt ve gitar çalabilme ve çocuk şarkılarına eşlik edebilme
8
Genel müzik tarihi ve Türk müziği tarihi üzerine bilgi sahibi olma.X
9
Milli eğitimde staj yapma imkânı ile öğretmenlik deneyimi kazanma
10
Orkestra ve koro dersleri ile performansa dayalı deneyim kazanma