GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRKÇE-II SÖZLÜ ANLATIM/ME116GK
Dersin Adı: TÜRKÇE-II SÖZLÜ ANLATIM
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  TÜRKÇE-II SÖZLÜ
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  İlgili Öğretim Elemanı
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğretmen adayı; doğru, güzel ve tesirli konuşmanın sırlarını öğrenir, hedef kitlesinin estetik duyarlığını geliştirecek birikime ulaşır. Konuşma kura
Konuşma kurallarını bilir. Sözlü anlatım becerileri gelişir.
Okuma, anlama, dinleme kavram ve kurallarını bilir. Okuma, anlama ve dinleme becerileri gelişir.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Tanışma ve dersin tanıtılması
2. Hafta  Konuşmada vücut dilini kullanma, Türkçenin doğru telaffuzunda önemli olan hususlar
3. Hafta  Konuşma yanlışları, doğru imla, doğru vurgu, doğru tonlama
4. Hafta  Metin okuma çalışmaları, şiir okuma teknikleri
5. Hafta  Önemli günler için konuşma hazırlama
6. Hafta  Önemli günler için konuşma hazırlama
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Konuşmanın içeriğinin düzenlenmesi, sözlü anlatım türleri, konuşmayı etkileyen faktörler
9. Hafta  Topluluk karşısında konuşma, konferans, nutuk, tartışmalı konuşmalar, tartışma, münazara, açık oturum, panel, forum, sempozyum
10. Hafta  Anlama, anlama yöntemleri
11. Hafta  Okuma, çeşitli okuma becerileri ve teknikleri, etkili okumayı engelleyen etkenler
12. Hafta  Eleştirmeli okuma, okuduğunu transfer etme, okumanın hızını ve niteliğini artırma
13. Hafta  Eleştirmeli okuma, okuduğunu transfer etme, okumanın hızını ve niteliğini artırma
14. Hafta  Dinleme, dinlediğini anlama ve transfer etme, çeşitli dinleme becerileri ve teknikleri, etkili dinlemeyi engelleyen etkenler
15. Hafta  Dinleme ve not alma, eleştirmeli dinleme, dinlemenin verimliliğini artırma
16. Hafta  Dinleme ve not alma, eleştirmeli dinleme, dinlemenin verimliliğini artırma
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   1. Yazılı Ve Sözlü Anlatım Şerif Aktaş, Osman Gündüz 2. Sözlü Anlatım Hüseyin Ağca 3. Sözlü Ve Yazılı Anlatım Etkinlikleri Yavuz Bayram 4. Konuşma
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
4
3
12
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
1
3
3
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
4
4
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
6
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
9
9
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
62
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Müzik öğretmeni, akademisyen, kamu ve özel sanat kurumlarında sanatçı- eğitmenlikX
2
Geleneksel Türk Halk Müziği teorisi ve repertuar bilgisi edinme.
3
Geleneksel Türk Sanat Müziği teorisi ve repertuar bilgisi edinme
4
Klasik Batı Müziği Armonisi, işitme eğitimi üzerinde deneyim kazanma.
5
Piyanoda Türk ve Batılı bestecilerin eserlerini çalabilme
6
Bağlama ile Halk müziği eserlerini çalma ve söyleyebilme
7
Okul çalgılarından blok flüt ve gitar çalabilme ve çocuk şarkılarına eşlik edebilme
8
Genel müzik tarihi ve Türk müziği tarihi üzerine bilgi sahibi olma.
9
Milli eğitimde staj yapma imkânı ile öğretmenlik deneyimi kazanma
10
Orkestra ve koro dersleri ile performansa dayalı deneyim kazanma