GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ÇOKSESLİ KORO- II/ME212A
Dersin Adı: ÇOKSESLİ KORO- II
Dersin Kredisi: 1 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr.Günay akgün,Öğr. Gör. Dr. Asena Gözen Baltacıoğlu, Öğr. Gör. Dr. Özge ÇONGUR YEŞİLKAYA
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   www.gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   www.gazi.edu.tr, gunayakgun1@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Koroda bireylerin seslerini sesleri arasında uyumu sağlayabilme.
Doğru, güzel ve etkili şarkı söyleme için gerekli olan solunumu denetleyebilme.
Seslerini gürlük, genişlik ve tını bakımından geliştirebilme.
Açık ve anlaşılır bir dil kullanabilme.
Koro müziği literatürünün önemli eserlerini stil özelliklerine uygun olarak müziksel duyarlılıkla seslendirebilme.
Koro disiplini VE sorumluluk kazanabilme.



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Koroda uyum ve bütünlüğü sağlamak.
2. Hafta  Zihinsel ve bedensel hazırlık.
3. Hafta  Solunumu farklı dinamiklerde ve uzun cümlelemelerde denetleme.
4. Hafta  Gevşeme, rahatlama, sesi doğru yerde üretme, yayma.
5. Hafta  Rezonansın etkisiyle gürlük, genişlik ve tınıyı geliştirmek.
6. Hafta  Konuşma ve şarkı söylemede dili açık ve anlaşılır kullanma.
7. Hafta  Koroda homojenliği sağlamaya yönelik çalışmalar.
8. Hafta  Ulusal ve uluslar arası koro müziği eserlerinden örnekler seslendirme.
9. Hafta  Farklı tarihsel dönemlerine ait eserleri müziksel duyarlılıkla seslendirme ve yorumlamaya yönelik çalışmalar.
10. Hafta  Sınava yönelik çalışmalar.
11. Hafta  Konsere yönelik provalar.
12. Hafta  Konsere yönelik provalar.
13. Hafta  Konsere yönelik provalar.
14. Hafta  Konser.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Türk ve dünya literatüründen eserler.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Konser.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
0
 Haftalık uygulamalı ders saati
12
2
24
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
3
3
9
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
1
1
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
1
1
 Diğer
2
2
4
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
40
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
1.6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Müzik öğretmeni, akademisyen, kamu ve özel sanat kurumlarında sanatçı- eğitmenlikX
2
Geleneksel Türk Halk Müziği teorisi ve repertuar bilgisi edinme.X
3
Geleneksel Türk Sanat Müziği teorisi ve repertuar bilgisi edinmeX
4
Klasik Batı Müziği Armonisi, işitme eğitimi üzerinde deneyim kazanma.X
5
Piyanoda Türk ve Batılı bestecilerin eserlerini çalabilmeX
6
Bağlama ile Halk müziği eserlerini çalma ve söyleyebilmeX
7
Okul çalgılarından blok flüt ve gitar çalabilme ve çocuk şarkılarına eşlik edebilmeX
8
Genel müzik tarihi ve Türk müziği tarihi üzerine bilgi sahibi olma.X
9
Milli eğitimde staj yapma imkânı ile öğretmenlik deneyimi kazanmaX
10
Orkestra ve koro dersleri ile performansa dayalı deneyim kazanmaX