GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRK HALK MÜZİĞİ KORO-I/ME113A
Dersin Adı: TÜRK HALK MÜZİĞİ KORO-I
Dersin Kredisi: 1 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç.Dr.Mehmet AKPINAR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenci çeşitli bölgelerdeki müzik türleri ve bu türlerin yöresel özelliklerini öğrenir.
Basit makam ve usullerde örnek müzikler öğrenir.
Türk halk müziği eserlerini yöresel özelliklerine göre seslendirebilir ve yorumlayabilir.
Beraber söyleme becerilerini kazanır.
Eserlerin sahneye uygulanmasını ve konser olarak sunumunu öğrenir.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Toplu ders
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Yok
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Yok
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Uşşak ve hüseyni makamında halk müziği eserlerinin seslendirilmesi
2. Hafta  Uşşak ve hüseyni makamında halk müziği eserlerinin seslendirilmesi
3. Hafta  Çeşitli bölgelerden basit usullerde kürdi makamında eserlerin seslendirilmesi
4. Hafta  Çeşitli bölgelerden basit usullerde kürdi makamında eserlerin seslendirilmesi
5. Hafta  Hüseyni ve Muhayyer makamlarından ve basit usullerden eserler üzerinde seslendirme,yöresel yorumlama, ve üslup çalışmaları
6. Hafta  Hüseyni ve Muhayyer makamlarından ve basit usullerden eserler üzerinde seslendirme,yöresel yorumlama, ve üslup çalışmaları
7. Hafta  Vize
8. Hafta  Hicaz makamında ve basit usullerde eserlerin seslendirilmesi
9. Hafta  Hicaz makamında ve basit usullerde eserlerin seslendirilmesi
10. Hafta  Hicaz makamında ve basit usullerde eserlerin seslendirilmesi
11. Hafta  Bileşik usullerde uşşak, hüseyni makamına eserlerin seslendirilmesi
12. Hafta  Bileşik usullerde uşşak, hüseyni makamına eserlerin seslendirilmesi
13. Hafta  Genel Tekrar.
14. Hafta  Genel Tekrar.
15. Hafta  Final
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Türk Musikisi Nazariyatı ve Usulleri, İsmail Hakkı Özkan, Ötüken Yayınevi,1984, İstanbul Türk Musikisi Nazariyatı, Karadeniz, E., İş Bankası Yayınları 1986 ? Büyük Türk Mûsikîsi Ansiklopedisi, Yılmaz Öztuna, Kültür Bakanlığı, 1990, Ankara. TRT arşiv notaları,
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
0
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
4
4
16
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
44
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
1.76
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Müzik öğretmeni, akademisyen, kamu ve özel sanat kurumlarında sanatçı- eğitmenlikX
2
Geleneksel Türk Halk Müziği teorisi ve repertuar bilgisi edinme.X
3
Geleneksel Türk Sanat Müziği teorisi ve repertuar bilgisi edinmeX
4
Klasik Batı Müziği Armonisi, işitme eğitimi üzerinde deneyim kazanma.X
5
Piyanoda Türk ve Batılı bestecilerin eserlerini çalabilme
6
Bağlama ile Halk müziği eserlerini çalma ve söyleyebilmeX
7
Okul çalgılarından blok flüt ve gitar çalabilme ve çocuk şarkılarına eşlik edebilme
8
Genel müzik tarihi ve Türk müziği tarihi üzerine bilgi sahibi olma.X
9
Milli eğitimde staj yapma imkânı ile öğretmenlik deneyimi kazanma
10
Orkestra ve koro dersleri ile performansa dayalı deneyim kazanmaX