GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2017 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BİTKİ SİSTEMATİĞİ LABORATUVARI/BİO-305
Dersin Adı: BİTKİ SİSTEMATİĞİ LABORATUVARI
Dersin Kredisi: 1 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Zeki Aytaç, Prof. Dr. Hayri Duman, Prof. Dr. Murat Ekici, Yrd. Doç. Dr. M. Erkan Uzunhisarcıklı
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/szaytac, http://websitem.gazi.edu.tr/hduman, http://websitem.gazi.edu.tr/mekici, http://websitem.gazi.edu.tr/merkan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  zaytac@gazi.edu.tr, hduman@gazi.edu.tr, mekici@gazi.edu.tr, merkan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Tohumsuz ve tohumlu bitkilere ilgili laboratuvarı tekniklerini ve cihazları kullanır.
Tohumsuz ve tohumlu bitki çeşitliliğini, kökenini ve evrimsel gelişimini uygulamalı olarak öğrenir ve yorumlar.







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bitki sistematiğini dersini alıyor veya önceden almış olmak.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Cyanophyta, Chlorophyta, Charophyta, Euglenophyta, Dinophyta divisiolarına ait örneklerin incelenmesi.
2. Hafta  Bacillariophyta, Xanthophyta, Chrysophyta, Phaeophyta ve Rhodophyta divisiolarına ait örneklerin incelenmesi.
3. Hafta  Myxomycota, Chytridiomycota ve Oomycota, divisolarına ait örneklerin incelenmesi.
4. Hafta  Zygomycota, Ascomycota, Basidiomycota ve Deuteomycota divisolarına ait örneklerin incelenmesi.
5. Hafta  Likenlere ait örneklerin incelenmesi.
6. Hafta  Hepaticae ve Musci sınıflarına ait örneklerin incelenmesi.
7. Hafta  Psilophyta, Lepidophyta, Calamophyta ve Pterophyta divisolarına ait örneklerin incelenmesi.
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Pinaceae, Cupressaceae, Taxaceae ve Ephedraceae familyalarına ait örneklerin incelenmesi.
10. Hafta  Magnoliaceae, Ranunculaceae, Papaveraceae ve Fagaceae familyalarına ait örneklerin incelenmesi.
11. Hafta  Chenopodiaceae, Caryophyllaceae, Malvaceae, Salicaceae, Brassicaceae ve Ericaceae familyalarına ait örneklerin incelenmesi.
12. Hafta  Rosaceae, Fabaceae, Apiaceae ve Boraginaceae familyalarına ait örneklerin incelenmesi.
13. Hafta  Lamiaceae, Scrophulariaceae ve Asteraceae familyalarına ait örneklerin incelenmesi.
14. Hafta  Liliaceae, Iridaceae, Amaryllidaceae ve Poaceae familyalarına ait örneklerin incelenmesi. Genel değerlendirme ve öğrenim çıktılarının test edilmesi.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  İlgili laboratuar kılavuzları
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, örnekler göstererek
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
10
 Projeler
0
0
 Pratik
1
10
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
0
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
4
6
24
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
4
6
24
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
76
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Canlılardaki yapı ve fonksiyon ilişkilerini anlar.X
2
Türler ve popülasyonlar arasındaki genetik bilgi aktarımını kavrar.X
3
Ekosistemin yapı ve işlevleri ile madde ve enerji ilişkisini kavrar.X
4
Canlı çeşitliliğini, kökenini ve evrimsel gelişimini kavrar ve yorumlar.X
5
Biyoçeşitliliği korunması ve sürdürebilir kullanımı için gerekli çalışmaları yürütür.X
6
Biyoloji biliminin tarihsel gelişimini kavrayıp sentez yapar.X
7
Biyoloji konusunda edindiği bilgi ve becerileri eğitim, teknoloji, endüstri, tarım, orman, sağlık ve çevre problemlerini çözmek için kullanır.X
8
Biyolojik düşünceyi bireysel, sosyal, ekonomik, teknolojik ve çevresel konulara uygular.X
9
Evrensel, sosyal adalet ve çevre değerlerine sahip olur.X
10
Biyolojik çalışmalar ile ilgili diğer bilimlerin ve yabancı dilin öneminin farkına varır.
11
Alan içi ve dışındaki multidisipliner çalışmalarda görev ve sorumluluk alır.X
12
Biyoloji ile ilgili problemleri ortaya koyar, çözmeye yönelik hipotez kurar, sonuçları analiz eder, yorumlar ve modeller geliştirir.X
13
Biyoloji ile ilgili güncel bilgileri takip eder ve yorumlar.X
14
Biyoloji ile ilgili konuları yazılı, sözlü ve sunum tekniklerini kullanarak aktarabilir.
15
Biyoloji konularında etkin iletişim sağlar.X
16
Edindiği bilgi ve kazanımlarla evrensel konulara duyarlı, ülke çıkarlarını gözeten, araştıran ve üretken bireyler olur.X
17
Biyolojinin uygulama alanlarında kullanılan laboratuvar teknikleri ve cihazları kullanır.X
18
Biyolojik verileri gelişen teknolojiye dayalı olarak bilgisayar ortamına aktarır ve uygun programları kullanarak analiz eder.
19
İş güvenliği ve sağlığı konularında yeterli bilince sahip olur.
20
Etik değerlere sahip, paydaşlar arasında güven ilişkisini sağlayan bireyler olurX