GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2017 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MESLEKİ YABANCI DİL- İNGİLİZCE/KİM-499
Dersin Adı: MESLEKİ YABANCI DİL- İNGİLİZCE
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  İngilizce
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   Prof. Dr. Gülsen ASMAN, Prof. Dr. Halil İbrahim ÜNAL, Doç. Dr. Gökhan DEMİREL, Doç. Dr. Yavuz DEDE
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/gulsena ; www.websitem.gazi.edu.tr/site/hiunal; www.websitem.gazi.edu.tr/site/gdemirel; www.websitem.gazi.edu.tr/site/dede
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  gulsena@gazi.edu.tr ; hiunal@gazi.edu.tr ; gdemirel@gazi.edu.tr ; ydede@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Kimya Lisans eğitimi almakta olan ve lisans eğitimindeki Genel Kimya derslerini (Genel Kimya I ve Genel Kimya II) ve Ingilizce I ve II derslerini başa
Mesleki alanda yapacağı çalışmalarda literatürü ve İngilizce kaynakları genel hatlarıyla anlayabilir ve izleyebilir duruma gelmesi.
İngilizce dilinde yazılmış mesleki metinleri okuma ve anlama yeteneğinin kazandırılması.
-
-
-
-
-
-
-
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin başarıya ulaşabilmesi için lisans programında verilmekte olan Genel Kimya dersleri (Genel Kimya I ve Genel Kimya II) ile Ingilizce I ve II başarıyla tamamlamış olması gereklidir
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   Giriş, dersin tanıtımı, amaç ve hedeflerinin anlatılması
2. Hafta   Kimyasal Tepkimeler ve Tepkime Stokiyometrisi ile ilgili İngilizce temel kavramlar
3. Hafta   Çözelti ve Çözelti Derişimleri ile ilgili İngilizce temel kavramlar
4. Hafta   Maddenin Halleri ve Faz diyagramları ile ilgili İngilizce temel kavramlar
5. Hafta   Gazlar ve Gaz Yasaları ile ilgili İngilizce temel kavramlar
6. Hafta   Termokimya ile ilgili İngilizce temel kavramlar
7. Hafta  Çözeltilerin Fiziksel Özellikleri ile ilgili İngilizce temel kavramlar
8. Hafta   Ara sınav
9. Hafta   Kimyasal Kinetik ile ilgili İngilizce temel kavramlar
10. Hafta   Kimyasal Denge ile ilgili İngilizce temel kavramlar
11. Hafta  Elektrokimya ile ilgili İngilizce temel kavramlar
12. Hafta   Organik kimya ve Biyokimya ile ilgili İngilizce temel kavramlar
13. Hafta  Öğrenci Ödev Sunumları
14. Hafta  Öğrenci Ödev Sunumları
15. Hafta  -
16. Hafta  -
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  General Chemistry, Principles and Modern Applications, (R.H. Petrucci; W.S. Harwood), published by Prentice-Hall Int. Inc. Chemistry, A Conceptual Approach, (C.E. Mortimer), published by Van Nostrand Comp., General Chemistry, (R.Chang; K.A. Goldsby), published by McGraw- Hill Physical Chemistry, (I.N. Levine), published by McGraw- Hill
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Alıştırma ve Ödev
 -- STAJ / UYGULAMA
   YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
0
0
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
0
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
1
4
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
13
13
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
13
13
 Diğer
10
1
10
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
68
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.72
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kimya biliminin hangi kavramlarla bilgi üretmekte olduğunu öğrenmek.X
2
Bilimsel bakış açısının ve değerlendirme yönteminin yararlarını öğrenmek.X
3
Temel Kimyasal konular hakkında bilgi sahibi olmak.X
4
Sosyolojik perspektifleri eleştirel bir bakış açısı ile tartışmak; bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit etmek.X
5
Hayat boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle meslek ve gündelik yaşamında kullanabilmek.X
6
Toplumsal soru ve sorunlarla ilgili diğer bilimlerle bağlantı kurmak; bilginin diğer yakın bilimlerin bilgileriyle benzerlik ve farklılığını öğrenmek.X
7
Yazılı ve görsel bilgi ve veri kaynaklarına ulaşma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma ve bu bilgiyi kuramsal analiz ve uygulama açısından değerlendirme.X
8
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak paylaşabilmek.X
9
Bir yabancı dili kullanarak kimya alanındaki bilgileri takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.X
10
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.X
11
Kimya alanındaki bilgi ve deneyimini sürekli olarak canlı tutmak; bu bilgisini başkaları ile paylaşarak zenginleşmek; öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilmek.X