GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2017 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
HESAPLAMALI KİMYAYA GİRİŞ(SEÇMELİ)/KİM-478
Dersin Adı: HESAPLAMALI KİMYAYA GİRİŞ(SEÇMELİ)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Yavuz DEDE
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://w3.gazi.edu.tr/~dede/ydd.htm
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  dede@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Hesaplamalı kimyasında güncel metotlar, kimyasal problemlerin çözümünde kullanılan yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olunacak. Kuantum kimyasal hesap








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Öğrencilerin Kim 306 Kuatum Kimyası dersini almış olması gereklidir
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Newton mekaniği – Kuantum mekaniği karşılaştırması; hesapsal kimyada güncel metotlar.
2. Hafta  Hesaplamalı kimyada bilgisayar ortamı dizaynı.
3. Hafta  Güncel hesaplamalı kimya yazılımları
4. Hafta  1998 ve 2013 yılı Nobel Kimya Ödüllerinin kapsamı
5. Hafta  Schrödinger denklemine çözüm yaklaşımları
6. Hafta  Elektron spini
7. Hafta  Hartree ve Hartree – Fock metodu, Elektron korelasyonu
8. Hafta  Temel setler
9. Hafta  Potansiyel enerji yüzeyleri, spin yüzeyleri, kimyasal bağlanmaya elektronik yapı teorisi açısından bakış.
10. Hafta  Ara sınav
11. Hafta  Uygulama – Yapısal özellikler (Geometri optimizasyonu ve frekans hesapları)
12. Hafta  Uygulama – Yapısal özellikler (Konformasyonal analiz)
13. Hafta  Uygulama – Enerji, Yük ve Spin analizi
14. Hafta  Uygulama – Elektronik yapı, Moleküler orbital analizi
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1) Jensen, F., Introduction to Computational Chemistry, 2nd ed.; J. Wiley, 2006. 2) Cramer, C. J., Essentials of computational chemistry : Theories and models. 2nd ed.; J. Wiley, 2004. 3) Salem, L., Electrons in Chemical Reactions: First Principles. J. Wiley, 1982. 4) Pilar, F. L., Elementary Quantum Chemistry, 2nd ed.; Dover Publications, 2001. 5) Lowe, J. P.; Peterson, K., Quantum Chemistry, 3rd ed.; Academic Press, 2005. 6) Foresman, J. B.; Frisch, A., Exploring Chemistry With Electronic Structure Methods: A Guide to Using Gaussian, 2nd ed.; Gaussian Inc. 1996.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
10
 Ödev
3
30
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
20
 Pratik
0
0
 Quiz
4
10
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
70
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
30
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
13
13
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
13
13
 Diğer
10
2
20
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
74
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.96
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kimya biliminin hangi kavramlarla bilgi üretmekte olduğunu öğrenmek.X
2
Bilimsel bakış açısının ve değerlendirme yönteminin yararlarını öğrenmek.X
3
Temel Kimyasal konular hakkında bilgi sahibi olmak.X
4
Sosyolojik perspektifleri eleştirel bir bakış açısı ile tartışmak; bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit etmek.X
5
Hayat boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle meslek ve gündelik yaşamında kullanabilmek.X
6
Toplumsal soru ve sorunlarla ilgili diğer bilimlerle bağlantı kurmak; bilginin diğer yakın bilimlerin bilgileriyle benzerlik ve farklılığını öğrenmek.X
7
Yazılı ve görsel bilgi ve veri kaynaklarına ulaşma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma ve bu bilgiyi kuramsal analiz ve uygulama açısından değerlendirme.X
8
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak paylaşabilmek.X
9
Bir yabancı dili kullanarak kimya alanındaki bilgileri takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.X
10
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.X
11
Kimya alanındaki bilgi ve deneyimini sürekli olarak canlı tutmak; bu bilgisini başkaları ile paylaşarak zenginleşmek; öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilmek.X