GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2017 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
NÜKLEER ANALİZ YÖNTEMLERİ (SEÇMELİ)/KİM-476
Dersin Adı: NÜKLEER ANALİZ YÖNTEMLERİ (SEÇMELİ)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Orhan ACAR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   www.gazi.edu.tr/~OACAR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  OACAR@gazi.edu.tr,
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Kimya öğrencileri, temel nükleer analiz yöntemleri hakkında bilgi sahibi olacaklar ve ilgili araştırma yapan kuruluşlarda çalışabileceklerdir.








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Radyoaktifliğin tanımı ve önemi, karalılık kuşağı ve çekirdek tepkimeleri
2. Hafta  Doğal ve yapay radyoaktif izotoplar, nükleer tepkimeler
3. Hafta  Radyoaktif bozunma denklemleri ve yarı ömür
4. Hafta  Radyoaktif element analizleri için kullanılan nükleer yöntemler
5. Hafta  Nötron aktivasyon analiz yöntemi
6. Hafta  Nötron aktivasyon analizi yönteminde kullanılan sayım sistemi ve uygulamaları
7. Hafta  Toplam (gross) alfa ve toplam beta (gross) sayımları, dedektörler ve uygulamaları
8. Hafta   ARA SINAV
9. Hafta   Alfa spektrometresi ile analiz
10. Hafta   Alfa spektrometresi ile analiz yönteminde kullanılan sayım sistemi ve uygulamaları
11. Hafta   Mössbauer spektroskopisi, sayım sistemi ve uygulamaları
12. Hafta   Radyokimyasal ayırma ve izotop seyreltme yöntemleri
13. Hafta  Analiz edilecek maddeler, numune alma, analizlerde kullanılan laboratuvar malzemeleri
14. Hafta  Cihazların kalibrasyonları ve verimleri için kullanılan kimyasal ve radyoaktif maddeler
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Nuclear and Radiochemistry, 3rd Edition, Gerhart Friedlander, Joseph W. Kenedy, Edward S. Macias, Julian Malcolm Miller, 1981. 2. Enstrümantal analiz ilkeleri. Beşinci Baskı, Skoog, Holler, Neiman. Çeviri editörleri: Prof. Dr. Esma Kılıç, Prof. Dr. Fitnat Köseoğlu ve Doç. Dr. Hamza Yılmaz. Bilim yayıncılık, s. 812 – 828, 1998. 3. Nötron aktivasyon analizi yöntemi ile Eskişehir Beylikova ve Devebağırtantepe yataklarında nadir toprak elementleri, toryum ve uranyum tayinleri, Orhan Acar, Yüksek lisans tezi, ODTU, 1988.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
1
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
1
6
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
4
3
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
4
3
12
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
72
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.88
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kimya biliminin hangi kavramlarla bilgi üretmekte olduğunu öğrenmek.X
2
Bilimsel bakış açısının ve değerlendirme yönteminin yararlarını öğrenmek.X
3
Temel Kimyasal konular hakkında bilgi sahibi olmak.X
4
Sosyolojik perspektifleri eleştirel bir bakış açısı ile tartışmak; bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit etmek.X
5
Hayat boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle meslek ve gündelik yaşamında kullanabilmek.X
6
Toplumsal soru ve sorunlarla ilgili diğer bilimlerle bağlantı kurmak; bilginin diğer yakın bilimlerin bilgileriyle benzerlik ve farklılığını öğrenmek.X
7
Yazılı ve görsel bilgi ve veri kaynaklarına ulaşma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma ve bu bilgiyi kuramsal analiz ve uygulama açısından değerlendirme.X
8
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak paylaşabilmek.X
9
Bir yabancı dili kullanarak kimya alanındaki bilgileri takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
10
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.X
11
Kimya alanındaki bilgi ve deneyimini sürekli olarak canlı tutmak; bu bilgisini başkaları ile paylaşarak zenginleşmek; öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilmek.X