GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2017 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
POLİMER BİLİMİ VE TEKNOLOJİSİ UYGULAMALARI (SEÇMELİ)/KİM-474
Dersin Adı: POLİMER BİLİMİ VE TEKNOLOJİSİ UYGULAMALARI (SEÇMELİ)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Halil İbrahim Ünal, Prof.Dr.Mehlika Pulat, Prof.Dr. Bekir Sarı, Prof.Dr.Gülay Bayramoğlu, Doç.Dr.Gülsen Asman, Doç.Dr Hayrettin TÜMTÜRK, Doç.Dr.GökhanDemirel
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   http://websitem.gazi.edu.tr/site/hiunal, http://websitem.gazi.edu.tr/site/mpulat, http://websitem.gazi.edu.tr/site/bsari,http://websitem.gazi.edu.tr/site/gbayramoglu, http://websitem.gazi.edu.tr/site/tumturk,http://websitem.gazi.edu.tr/site/gdemirel,h
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   hiunal@gazi.edu.tr, mpulat@gazi.edu.tr, bsari@gazi.edu.tr,tumturk@gazi.edu.tr,gulsena@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrencilerin polimer kimyası temel yasalarını polimer teknolojisi alanında deney yaparak uygulama, sonuç çıkarma ve yorumlama becerilerinin geliştiril








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Öğrencilerin Kim 459 Polimer Kimyası I dersini almış olması gereklidir
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Kim 459 Polimer Kimyası I ve Kim 439 Polimer Kimyası II derslerini almaları önerilir
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   Giriş, deney gruplarının belirlenmesi ve deneylerin ön hazırlığı
2. Hafta  Poli̇merleri̇n yoğunluk tayini
3. Hafta   Polimerlerin molar kütlesinin ölçülmesi
4. Hafta  Zincir polimerleşmesi
5. Hafta  Kondenzasyon polimerleşmesi
6. Hafta  Başlatıcı derişiminin bulk polimerleşmesine etkisi
7. Hafta  Polimerizasyon kinetiğinin irdelenmesi
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Polimerlerin çözünürlük parametresinin belirlenmesi
10. Hafta  Hidrojel sentezi
11. Hafta  Hidrojellerin pH ve sıcaklık duyarlılıklarının incelenmesi.
12. Hafta  Etken maddelerin hidrojelden difüzyonu.
13. Hafta  Polimerik membran sentezi
14. Hafta   Polimerik membranların bazı fiziksel özelliklerinin incelenmesi.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Polimer Kimyası, Mehmet Saçak, Ankara Üniversitesi,2002 - Polimer Laboratuvarı Deney Föyü, Düzce, 2011 - Fizikokimya Deneyleri Gazi Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Kimya Bölümü, Ankara 2005
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
9
20
 Quiz
9
20
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
0
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
4
56
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
76
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kimya biliminin hangi kavramlarla bilgi üretmekte olduğunu öğrenmek.X
2
Bilimsel bakış açısının ve değerlendirme yönteminin yararlarını öğrenmek.X
3
Temel Kimyasal konular hakkında bilgi sahibi olmak.X
4
Sosyolojik perspektifleri eleştirel bir bakış açısı ile tartışmak; bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit etmek.X
5
Hayat boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle meslek ve gündelik yaşamında kullanabilmek.X
6
Toplumsal soru ve sorunlarla ilgili diğer bilimlerle bağlantı kurmak; bilginin diğer yakın bilimlerin bilgileriyle benzerlik ve farklılığını öğrenmek.X
7
Yazılı ve görsel bilgi ve veri kaynaklarına ulaşma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma ve bu bilgiyi kuramsal analiz ve uygulama açısından değerlendirme.X
8
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak paylaşabilmek.X
9
Bir yabancı dili kullanarak kimya alanındaki bilgileri takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.X
10
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.X
11
Kimya alanındaki bilgi ve deneyimini sürekli olarak canlı tutmak; bu bilgisini başkaları ile paylaşarak zenginleşmek; öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilmek.X