GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2017 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KİMYASAL KİNETİK VE TEPKİME MEKANİZMALARI (SEÇMELİ)/KİM-434
Dersin Adı: KİMYASAL KİNETİK VE TEPKİME MEKANİZMALARI (SEÇMELİ)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Tuncer Çaykara
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://w3.gazi.edu.tr/~caykara/
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  caykara@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bu derste, kimyasal kinetik ve tepkime mekanizmalarının temel esasları ve bazı yaklaşımlar öğrencilere öğretilecektir.








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Basit tepkimeler, Basit tepkimelerin molekülaritesi
2. Hafta  Tepkime mekanizmaları, Ardışık basit tepkimelerin hız ifadeleri
3. Hafta  Açık ardışık basit tepkimelerin hız ifadeleri, Kararlı hal yaklaşımı
4. Hafta  Ardışık unimoleküler tepkimeler, Radyoaktif bozunma
5. Hafta  Dengeye kinetik yaklaşım, Hız belirleyen basamak
6. Hafta  Kapalı ardışık tepkime mekanizmaları
7. Hafta  Doğrusal zincir tepkimeleri, Asetaldehitin pirolizi, Etanın pirolizi
8. Hafta  Serbest radikal zincir tepkime mekanizmasının genel ifadesi
9. Hafta  Arasınav
10. Hafta  Dallanmış zincir tepkimeleri ve patlama, Hidrojen–oksijen tepkimesi
11. Hafta  Nükleer fizyon, nükleer reaktör ve atom bombası, Hidrokarbonların yüksetgenmesi
12. Hafta  Zincir tepkimelerinde hızlanma ve gecikme, Piroliz tepkimelerinin katalizlenmesi ve engellenmesi, Yükseltgenmenin katalizlenmesi ve engellenmesi
13. Hafta  Paralel tepkimeler, Paralel birinci ve ikinci derece tepkimeler, Karşıt tepkimeler ve durulma süreleri, Basit fotokimyasal ayrışmalar
14. Hafta  Final sınavı
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  İleri Kimyasal Kinetik (Tuncer Çaykara
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt,
 -- STAJ / UYGULAMA
  Bu dersin stajı yoktur.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
10
2
20
 Okuma Faaliyetleri
2
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
2
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
2
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
4
2
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
4
2
8
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
64
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kimya biliminin hangi kavramlarla bilgi üretmekte olduğunu öğrenmek.X
2
Bilimsel bakış açısının ve değerlendirme yönteminin yararlarını öğrenmek.X
3
Temel Kimyasal konular hakkında bilgi sahibi olmak.X
4
Sosyolojik perspektifleri eleştirel bir bakış açısı ile tartışmak; bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit etmek.X
5
Hayat boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle meslek ve gündelik yaşamında kullanabilmek.X
6
Toplumsal soru ve sorunlarla ilgili diğer bilimlerle bağlantı kurmak; bilginin diğer yakın bilimlerin bilgileriyle benzerlik ve farklılığını öğrenmek.X
7
Yazılı ve görsel bilgi ve veri kaynaklarına ulaşma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma ve bu bilgiyi kuramsal analiz ve uygulama açısından değerlendirme.X
8
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak paylaşabilmek.X
9
Bir yabancı dili kullanarak kimya alanındaki bilgileri takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.X
10
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.X
11
Kimya alanındaki bilgi ve deneyimini sürekli olarak canlı tutmak; bu bilgisini başkaları ile paylaşarak zenginleşmek; öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilmek.X