GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2017 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
NANOTEKNOLOJİYE GİRİŞ (SEÇMELİ)/KİM-471
Dersin Adı: NANOTEKNOLOJİYE GİRİŞ (SEÇMELİ)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Gülay BAYRAMOĞLU
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/gbayramoglu
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  gbayramoglu@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Nanoteknoloji kapsamında kuramsal düşüncelerin, tanımlamaların öğretilmesi, nanobilim ve nanoteknolojinin güncel problemlerinin incelenmesi için deney








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Nanoteknolojinin tanımı, kapsamı ve temel kavramlar
2. Hafta  Nanoteknoloji biliminin gelişimi ve tarihçesi
3. Hafta  Moleküller arası non-kovalent ilişkiler ve önemi
4. Hafta  Nano boyutta malzemelerin sentezi
5. Hafta  Nanoyapılar: nanoparçacıklar, nanoteller, nanoçubuklar, nanokompozitler
6. Hafta  Özel nanoyapılar: nanotüpler, atomik yapılar ve sentez yöntemleri, tek duvarlı karbon nanotüpler
7. Hafta  Arasınav
8. Hafta  Nanoteknolojik malzemelerin karakterizasyonu
9. Hafta  Elektron mikroskopisi, (TEM, SEM, AFM)
10. Hafta  X-ışını spektroskopisi, UV-Vis spektroskopisi, ve FTIR
11. Hafta  Nano ölçekli yüzey tasarımları ve teknolojileri,
12. Hafta  Moleküllerin kendiliğinden düzenlenmesi
13. Hafta  Nanoyapılar üzerinde ölçüm teknikleri (SPR, QCM, Raman spektroskopisi)
14. Hafta  Nano-malzemelerin potansiyel uygulama alanları
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Nanotechnology For Dummies, Earl Boysen, Nancy C. Muir, Desiree Dudley, Christine Peterson, 2nd Edition,ISBN: 978-0-470-89191-9 Introduction to nanotechnology; Charles P. Poole, Jr., Frank J. Owens ISBN: 978-0-471-07935-4 Geoffrey A. Ozin, André C. Arsenault, Ludovico Cademartiri, Nanochemistry: A Chemical Approach to Nanomaterials, Royal Society of Chemistry, 2009.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
2
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
13
13
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
13
13
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
74
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.96
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kimya biliminin hangi kavramlarla bilgi üretmekte olduğunu öğrenmek.X
2
Bilimsel bakış açısının ve değerlendirme yönteminin yararlarını öğrenmek.X
3
Temel Kimyasal konular hakkında bilgi sahibi olmak.X
4
Sosyolojik perspektifleri eleştirel bir bakış açısı ile tartışmak; bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit etmek.X
5
Hayat boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle meslek ve gündelik yaşamında kullanabilmek.X
6
Toplumsal soru ve sorunlarla ilgili diğer bilimlerle bağlantı kurmak; bilginin diğer yakın bilimlerin bilgileriyle benzerlik ve farklılığını öğrenmek.X
7
Yazılı ve görsel bilgi ve veri kaynaklarına ulaşma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma ve bu bilgiyi kuramsal analiz ve uygulama açısından değerlendirme.X
8
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak paylaşabilmek.X
9
Bir yabancı dili kullanarak kimya alanındaki bilgileri takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.X
10
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.X
11
Kimya alanındaki bilgi ve deneyimini sürekli olarak canlı tutmak; bu bilgisini başkaları ile paylaşarak zenginleşmek; öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilmek.X