GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2017 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KOORDİNASYON BİLEŞİKLERİNDE MANYETİZMA (SEÇMELİ)/KİM-463
Dersin Adı: KOORDİNASYON BİLEŞİKLERİNDE MANYETİZMA (SEÇMELİ)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Ayla BALABAN GÜNDÜZALP,Prof.Dr. Nurcan KARACAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/balaban, http://websitem.gazi.edu.tr/site/nkaracan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  balaban@gazi.edu.tr, nkaracan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Koordinasyon bileşiklerinin manyetik özelliklerini ve ölçüm tekniklerini öğrenmek; manyetik maddeleri ve uygulama alanlarını öğrenmek; manyetik alan k








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Manyetizma ve manyetik alan
2. Hafta  Manyetizma çeşitleri
3. Hafta  Bileşiklerin manyetik özellikleri ve uygulama alanları
4. Hafta  Süperiletken inorganik maddeler
5. Hafta  Tıbbi tedavide manyetizma ve koordinasyon bileşiklerinin kullanımı
6. Hafta  Koordinasyon komplekslerinin manyetik momentlerinin ölçümü
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Manyetik momente spin, orbital ve diğer katkılar
9. Hafta  Manyetik duyarlığa sıcaklık etkisi, Curie ve Neel sıcaklıkları
10. Hafta  Valans Bağ Teorisine göre manyetizma-geometri ilişkisi
11. Hafta  Kristal Alan ve Molekül Orbital teorilerinde manyetizma
12. Hafta  Koordinasyon kompleksleri için kütle spektroskopisinin önemi
13. Hafta  Metal kompleksleri için nükleer manyetik rezonans temelleri
14. Hafta  Elektron spin rezonans yöntemi ile manyetizmanın belirlenmesi
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Day, P., Denning, R.G., Evans, S., Gregson, A.K., Hamnet,t A, Orchard, A.F., Sanders, N., Electronic Structure and Magnetism of Inorganic Complexes (Vol:2), The Chemical Society Burlington Houde, London-England, 1971. 2. Housecroft, C.E., Inorganic Chemistry, Pearson Education Limited, Harlow-England, 2005. 3. Iggo, J.A:, NMR Spectroscopy in Inorganic Chemistry, Oxford Science Publications, New York, USA, 1999. 4. Becker, J.S., Inorganic Mass Spectrophometry, Wiley Inc. Publication, West Sussex, England, 2007.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
2
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
13
13
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
13
13
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
74
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.96
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kimya biliminin hangi kavramlarla bilgi üretmekte olduğunu öğrenmek.X
2
Bilimsel bakış açısının ve değerlendirme yönteminin yararlarını öğrenmek.X
3
Temel Kimyasal konular hakkında bilgi sahibi olmak.X
4
Sosyolojik perspektifleri eleştirel bir bakış açısı ile tartışmak; bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit etmek.X
5
Hayat boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle meslek ve gündelik yaşamında kullanabilmek.X
6
Toplumsal soru ve sorunlarla ilgili diğer bilimlerle bağlantı kurmak; bilginin diğer yakın bilimlerin bilgileriyle benzerlik ve farklılığını öğrenmek.X
7
Yazılı ve görsel bilgi ve veri kaynaklarına ulaşma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma ve bu bilgiyi kuramsal analiz ve uygulama açısından değerlendirme.X
8
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak paylaşabilmek.X
9
Bir yabancı dili kullanarak kimya alanındaki bilgileri takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.X
10
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.X
11
Kimya alanındaki bilgi ve deneyimini sürekli olarak canlı tutmak; bu bilgisini başkaları ile paylaşarak zenginleşmek; öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilmek.X