GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2017 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KOORDİNASYON KİMYASINDA İLERİ KONULAR (SEÇMELİ)/KİM-465
Dersin Adı: KOORDİNASYON KİMYASINDA İLERİ KONULAR (SEÇMELİ)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. Nurcan KARACAN, Prof.Dr. Perihan GÜRKAN, Doç.Dr. Ayla BALABAN GÜNDÜZALP
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/nkaracan, http://websitem.gazi.edu.tr/site/pgurkan, http://websitem.gazi.edu.tr/site/balaban
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  nkaracan@gazi.edu.tr, pgurkan@gazi.edu.tr, balaban@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Geçiş metali komplekslerindeki bazı ileri konuları öğrenmek.








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Geçiş metalleri komplekslerine giriş
2. Hafta  Geçiş metallerinde bağlanma kuramları: LAT (Ligand Alan Teorisi), Jahn-Teller etkisi
3. Hafta  Geçiş metallerinde bağlanma kuramları: AOM (açısal örtüşme modeli)
4. Hafta  Geçiş metallerinde bağlanma kuramları: AOM ve Pi Bağlanması
5. Hafta  Geçiş metallerinde bağlanma kuramları: MOT, Sekizyüzlü Komplekslere Uygulanması
6. Hafta  Geçiş metallerinde bağlanma kuramları: MOT, Dörtyüzlü Komplekslere Uygulanması
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Geçiş metallerinde bağlanma kuramları: MOT, Karedüzlem Komplekslere Uygulanması
9. Hafta  Koordinasyon komplekslerinin elektron spektrumları; Terim Sembolleri, Seçim kuralları
10. Hafta  Koordinasyon komplekslerinin elektron spektrumları; Orgel ve Tanabe-Sugano Diyagramları
11. Hafta  Koordinasyon komplekslerinin elektron spektrumları; Yük Aktarım kompleksleri
12. Hafta  Koordinasyon komplekslerinde tepkime mekanizmaları: Yer değiştirme tepkimeleri
13. Hafta  Koordinasyon komplekslerinde tepkime mekanizmaları: Trans etkisi
14. Hafta  Koordinasyon komplekslerinde tepkime mekanizmaları: Yükseltgenme- İndirgenme Tepkimeleri
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Karacan N, Gürkan P. (Editörler), İnorganik Kimya (Miessler G.L. and Tarr D.A.), (2002), Palme Yayıncılık, 2. baskı Ankara, Türkiye 2. Lawrance G.A., Introduction to Coordination Chemistry (2010) John Wiley &Sons Ltd., United Kingdom 3. Bertini I., Gray H.B., Stiefel E.I., Valentine J.S., Biological Inorganic Chemistry (2007) University Science Books, USA
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
2
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
13
13
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
13
13
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
74
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.96
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kimya biliminin hangi kavramlarla bilgi üretmekte olduğunu öğrenmek.X
2
Bilimsel bakış açısının ve değerlendirme yönteminin yararlarını öğrenmek.X
3
Temel Kimyasal konular hakkında bilgi sahibi olmak.X
4
Sosyolojik perspektifleri eleştirel bir bakış açısı ile tartışmak; bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit etmek.X
5
Hayat boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle meslek ve gündelik yaşamında kullanabilmek.X
6
Toplumsal soru ve sorunlarla ilgili diğer bilimlerle bağlantı kurmak; bilginin diğer yakın bilimlerin bilgileriyle benzerlik ve farklılığını öğrenmek.X
7
Yazılı ve görsel bilgi ve veri kaynaklarına ulaşma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma ve bu bilgiyi kuramsal analiz ve uygulama açısından değerlendirme.X
8
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak paylaşabilmek.X
9
Bir yabancı dili kullanarak kimya alanındaki bilgileri takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.X
10
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.X
11
Kimya alanındaki bilgi ve deneyimini sürekli olarak canlı tutmak; bu bilgisini başkaları ile paylaşarak zenginleşmek; öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilmek.X