GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2017 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
FİZİKOKİMYADA SEÇİLMİŞ ARAŞTIRMA KONULARI (SEÇMELİ)/KİM-417
Dersin Adı: FİZİKOKİMYADA SEÇİLMİŞ ARAŞTIRMA KONULARI (SEÇMELİ)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   Prof. Dr. Halil İbrahim Ünal, Prof.Dr.MehlikaPulat, Prof.Dr. TuncerÇaykara, Prof.Dr.GülayBayramoğlu, Doç.Dr.GökhanDemirel, Doç.Dr. YavuzDede
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/hiunal, http://websitem.gazi.edu.tr/site/mpulat, http://websitem.gazi.edu.tr/site/ydede,http://websitem.gazi.edu.tr/site/gbayramoglu, http://websitem.gazi.edu.tr/site/tcaykara,http://websitem.gazi.edu.tr/site/gdemirel,
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/hiunal, http://websitem.gazi.edu.tr/site/mpulat, http://websitem.gazi.edu.tr/site/tcaykara,http://websitem.gazi.edu.tr/site/gbayramoglu, http://websitem.gazi.edu.tr/site/ydede,http://websitem.gazi.edu.tr/site/gdemirel
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrencilerin fizikokimya güncel araştırma konuları hakkında bilgi sahibi olmalarının ve mezuniyet sonrası araştırma yapabilecekleri konular hakkında v








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   Giriş, dersin tanıtımı, amaç ve hedeflerinin anlatılması
2. Hafta  Fonksiyonel hibrit malzemeler
3. Hafta  Akıllı akışkanlar; malzeme bilimi ve mühendisliği
4. Hafta  Yeni Ufuklar: Biyo-esinlenilmiş Fonksiyonel Malzemeler
5. Hafta  Nano-biyo arayüzeylerindeki biyofizikokimyasal etkileşimler
6. Hafta  Manyetik temelli sensör sistemlerinin geliştirilmesi
7. Hafta  Farklı uygulamalarda kullanılmak üzere polimerik yapıların hazırlanması, modifikasyonu ve karakterizasyonu
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Hidrojeller
10. Hafta  Kontrollü Salım sistemleri ve uygulamaları
11. Hafta  Kontrollü/yaşayan radilakik polimerazasyon yöntemleri
12. Hafta  Biyofonksiyonel polimer fırçalar
13. Hafta  Yoğunluk fonksiyoneli metodunun hesaplamalı kimyada kullanımı, Yapısal özellikler
14. Hafta  Elektronik yapı detaylarının hesaplamalı kimya teknikleri ile analizi
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1) Fizikokimya – R. G. Mortimer, O. Şanlı, H. İ. Ünal, Palme Yayınları, 2004, Ankara 2) Jiang Lei; Lin Feng, 2010, Bioinspired Intelligent Nanostructured Interfacial Materials, World Scientific Publishing Company, James P. Allen, Biophysical Chemistry, Wiley-Blackwell) , 3) Physical Chemistry - P.W Atkins, Oxford University Press 1998 4) Kurt W. Kolasinski, Surface Science: Foundations of Catalysis and Nanoscience, Second Edition John Wiley&Sons, Ltd, 2008. 5) FüsunAcartürk, İlbeyiAğabeyoğlu, Modern FarmasötikTeknoloji, TürkEczacılarBirliği, EczacılarAkademisiYayını, 2. Baskı, 2009
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
13
13
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
13
13
 Diğer
10
1
10
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
64
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kimya biliminin hangi kavramlarla bilgi üretmekte olduğunu öğrenmek.X
2
Bilimsel bakış açısının ve değerlendirme yönteminin yararlarını öğrenmek.X
3
Temel Kimyasal konular hakkında bilgi sahibi olmak.X
4
Sosyolojik perspektifleri eleştirel bir bakış açısı ile tartışmak; bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit etmek.X
5
Hayat boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle meslek ve gündelik yaşamında kullanabilmek.X
6
Toplumsal soru ve sorunlarla ilgili diğer bilimlerle bağlantı kurmak; bilginin diğer yakın bilimlerin bilgileriyle benzerlik ve farklılığını öğrenmek.X
7
Yazılı ve görsel bilgi ve veri kaynaklarına ulaşma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma ve bu bilgiyi kuramsal analiz ve uygulama açısından değerlendirme.X
8
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak paylaşabilmek.X
9
Bir yabancı dili kullanarak kimya alanındaki bilgileri takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.X
10
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.X
11
Kimya alanındaki bilgi ve deneyimini sürekli olarak canlı tutmak; bu bilgisini başkaları ile paylaşarak zenginleşmek; öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilmek.X