GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2017 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
YÜZEY KİMYASI VE KATALİZ/KİM 431
Dersin Adı: YÜZEY KİMYASI VE KATALİZ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Oya ŞANLI, Prof. Dr. Gülay BAYRAMOĞLU
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  -
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Ders süresince verilecek ders içeriğinde yer alan temel kavramların tanıtımı








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Arayüzeyler (Sıvı-sıvı, Katı-Sıvı, Katı-Gaz), Kapiler Olay
2. Hafta  Sıvıların Yüzey Gerilimi ve Yüzey Enerjisi
3. Hafta  Sıvıların Yüzey Gerilimini Bel.Yöntemleri, Parakor, Yüzey Geriliminin Sıcaklığa Bağlılığı
4. Hafta  Çözeltilerin Yüzey Gerilimi, Gibbs Adsorpsiyon Denklemi
5. Hafta  Yüzey Basıncının Belirlenmesi, Yüzeylerde Kimyasal Reaksiyonlar
6. Hafta  Yüzey Aktif Maddeler ve Sınıflandırılması
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Adsorpsiyon ve Çeşitleri, Yarışmalı Adsorpsiyon, Adsorpsiyon Hızları
9. Hafta  Katılarda Gazların Adsorpsiyonu,Adsorpsiyon Isısı, Fiziksel Ad., Kimyasal Adsorpsiyon
10. Hafta  Katı-Sıvı Arayüzeyi-Çözeltiden Ad.,Tek Tabakalı Ad., Çok Tabakalı Adsorpsiyon
11. Hafta  Adsorpsiyon İzotermleri ve Denklemleri
12. Hafta  Kataliz, Yüzeylerde Katalizlenme
13. Hafta  Homojen ve Heterojen Kataliz
14. Hafta  Gaz ve Sıvı Fazında Spesifik Asit-Baz Katalizi, Enzimlerle Katalizlenme
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. McCash E.M., Surface Chemistry, Oxford University Press, USA, 2001. 2. Erbil H.Y., Surface Chemistry of Solid and Liquid Interfaces, Blackwell Publishing, 2006. 3. Atkins P.W., Physical Chemistry, Oxford University Press, 1984, ISBN 0-19-855150-9. 4. Shaw D.J., Introduction to colloid and suface chemistry, Third ed., Butterworth& Co. Publishers Ltd., 1989.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
5
3
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
5
3
15
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
72
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.88
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kimya biliminin hangi kavramlarla bilgi üretmekte olduğunu öğrenmek.X
2
Bilimsel bakış açısının ve değerlendirme yönteminin yararlarını öğrenmek.X
3
Temel Kimyasal konular hakkında bilgi sahibi olmak.X
4
Sosyolojik perspektifleri eleştirel bir bakış açısı ile tartışmak; bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit etmek.X
5
Hayat boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle meslek ve gündelik yaşamında kullanabilmek.X
6
Toplumsal soru ve sorunlarla ilgili diğer bilimlerle bağlantı kurmak; bilginin diğer yakın bilimlerin bilgileriyle benzerlik ve farklılığını öğrenmek.X
7
Yazılı ve görsel bilgi ve veri kaynaklarına ulaşma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma ve bu bilgiyi kuramsal analiz ve uygulama açısından değerlendirme.X
8
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak paylaşabilmek.X
9
Bir yabancı dili kullanarak kimya alanındaki bilgileri takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
10
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.
11
Kimya alanındaki bilgi ve deneyimini sürekli olarak canlı tutmak; bu bilgisini başkaları ile paylaşarak zenginleşmek; öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilmek.X