GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2017 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
LABORATUVAR GÜVENLİĞİ VE KAZALARDAN KORUNMA/KİM 455
Dersin Adı: LABORATUVAR GÜVENLİĞİ VE KAZALARDAN KORUNMA
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Beytiye Özgün, Prof. Dr. Nermin Ertan, Prof. Dr. Yılmaz Yıldırır, Prof. Dr. Aliye Altundaş, Doç. Dr. Ali Dişli, Doç. Dr. Nebahat Akyüz, Doç. Dr. Zeynel Seferoğlu
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  -
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Laboratuara girilmeden önce dikkat edilmesi gerekilen hususlar kavratılarak öğrencinin güvenli bir şekilde laboratuarlar çalışmalarını tamamlaması sağ








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Yok
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Güvenli çalışmanın önemi
2. Hafta  Laboratuar çalışmalarına başlamadan önce yapılacak işlemler
3. Hafta  Kimyasal madde ortamı ( Kimyasal madde ve tehlikeli malzemelerle çalışma, depolama ve taşıma, deney yaparken dikkat edilecek hususlar, , birbiri ile t
4. Hafta  Yangın ve patlama tehlikeleri ( Yanıcı sıvılar, kendiliğinden tutuşan maddeler, ekzotermik tepkimeler, bozunma tepkimeleri, yanmaya karşı korunma, par
5. Hafta  Radyoaktif maddelerle, ışınlarla, elektrikli cihazlarla çalışma
6. Hafta  Vize
7. Hafta  Sağlığı etkileyen toksikolojik ve benzer tepkimeler ( Zehirlenme belirtileri, organizmadaki durumu, aşındırıcı ve tahriş edici gazlar, kan hücreleri
8. Hafta  Solunumla gelebilecek tehlikelerden korunma ( Filtreli cihazlar, filtre sınıfları, gaz filtreleri, kombine filtreler.)
9. Hafta  Kazalarda ilk yardım
10. Hafta  Zehirli çözücülerin sınıflandırılması, kanserojen maddeler ve risk değerleri
11. Hafta  Soğutma ve kurutma işlemlerinde kullanılan karışımlar, bazı organik çözücülerin özellikleri, ticari olarak satılan asit bazların derişimleri.
12. Hafta  Risk (R) ve güvenlik (S) kavramlarının açıklanması bazı maddelerin etiketlerinin incelenmesi
13. Hafta  -
14. Hafta  -
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1-Canel M. “Laboratuar Güvenliği” Ankara Üni. Yayınları 2002
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
5
3
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
5
3
15
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
72
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.88
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kimya biliminin hangi kavramlarla bilgi üretmekte olduğunu öğrenmek.X
2
Bilimsel bakış açısının ve değerlendirme yönteminin yararlarını öğrenmek.X
3
Temel Kimyasal konular hakkında bilgi sahibi olmak.X
4
Sosyolojik perspektifleri eleştirel bir bakış açısı ile tartışmak; bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit etmek.X
5
Hayat boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle meslek ve gündelik yaşamında kullanabilmek.X
6
Toplumsal soru ve sorunlarla ilgili diğer bilimlerle bağlantı kurmak; bilginin diğer yakın bilimlerin bilgileriyle benzerlik ve farklılığını öğrenmek.X
7
Yazılı ve görsel bilgi ve veri kaynaklarına ulaşma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma ve bu bilgiyi kuramsal analiz ve uygulama açısından değerlendirme.X
8
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak paylaşabilmek.X
9
Bir yabancı dili kullanarak kimya alanındaki bilgileri takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.X
10
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.X
11
Kimya alanındaki bilgi ve deneyimini sürekli olarak canlı tutmak; bu bilgisini başkaları ile paylaşarak zenginleşmek; öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilmek.X