GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2017 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KİMYACILAR İÇİN ARKEOMETRİ/KİM 473
Dersin Adı: KİMYACILAR İÇİN ARKEOMETRİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. Nurşen SARI
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  --
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  -
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
İlk araştırmalar, 20. yüzyılda bilimsel olarak arkeolojik gelişmeler. Arkeoloji için, optik dalga boyuna dayalı teknikler, X-ışını teknikleri, kütle s
Pirinç ve çinko tarihi, ilk dönemlerde üretim yöntemleri, metal nesnelerin kimyasal analizi.
Reçineler: tanımı ve kullanım alanları, kimyası, arkeolojik yapılarda analiz,
Kemik yapısı, aminoasit ve aminoasitlerin streokimyası ve rasemik aminoasitlerin kullanımı.
Metal kaynaklarında eser element analizi, radyoaktivite ve kurşun izotopları, arkeolojide kurşun izotopları. Insan kemiğinin yapısı.
Kimyasal uygulamanın arkeoloji için önemi
-
-
-
-
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  -
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  -
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  -
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Arkeoloji kimyasının gelişimi
2. Hafta  Arkeoloji kimyasının gelişimi
3. Hafta  Arkeolojide uygulanan analitiksel teknikler
4. Hafta  Arkeolojide uygulanan analitiksel teknikler
5. Hafta  Doğu akdenizdeki Obsidian (volkanik silika cam) karakterizasyonu
6. Hafta  Killerin jeokimyası ve seramiklerin kaynağı
7. Hafta  Korrozyonun kimyası ve arkeolojik camların kaynağı.
8. Hafta  Metallerin kimyasal yapısı
9. Hafta  Ara sınav
10. Hafta  Reçinelerin kimyası ve yapısı Aminoasid ve stereokimyası.
11. Hafta  Aminoasid ve stereokimyası.
12. Hafta  Kurşun izotopu ve jeokimyada uygulaması. İnsan kemiğinin kimyası, kemik mineralindeki el
13. Hafta  Kurşun izotopu ve jeokimyada uygulaması. İnsan kemiğinin kimyası, kemik mineralindeki el
14. Hafta  Arkeolojik kimyanın geleceği ve yapılacaklar.
15. Hafta  -
16. Hafta  -
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  -
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  -
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
7
2
14
 Okuma Faaliyetleri
5
1
5
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
1
5
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
2
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
4
2
8
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
64
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kimya biliminin hangi kavramlarla bilgi üretmekte olduğunu öğrenmek.X
2
Bilimsel bakış açısının ve değerlendirme yönteminin yararlarını öğrenmek.X
3
Temel Kimyasal konular hakkında bilgi sahibi olmak.X
4
Sosyolojik perspektifleri eleştirel bir bakış açısı ile tartışmak; bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit etmek.X
5
Hayat boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle meslek ve gündelik yaşamında kullanabilmek.X
6
Toplumsal soru ve sorunlarla ilgili diğer bilimlerle bağlantı kurmak; bilginin diğer yakın bilimlerin bilgileriyle benzerlik ve farklılığını öğrenmek.X
7
Yazılı ve görsel bilgi ve veri kaynaklarına ulaşma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma ve bu bilgiyi kuramsal analiz ve uygulama açısından değerlendirme.X
8
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak paylaşabilmek.X
9
Bir yabancı dili kullanarak kimya alanındaki bilgileri takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.X
10
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.X
11
Kimya alanındaki bilgi ve deneyimini sürekli olarak canlı tutmak; bu bilgisini başkaları ile paylaşarak zenginleşmek; öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilmek.X