GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2017 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KOORDİNASYON BİLEŞİKLERİNİN ELEKTRON SPEKTRUMLARI/KİM 411
Dersin Adı: KOORDİNASYON BİLEŞİKLERİNİN ELEKTRON SPEKTRUMLARI
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Nurşen Sarı
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/nursens
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  nursens@gaziçedu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Soğurma spektrumu
ATOMUN VEKTÖR MODELİ VE ATOM SPEKTRUMU
AÇISAL MOMENTUM VEKTÖRLERİNİN TOPLANMASI
AÇISAL MOMENTUM VEKTÖRLERİNİN TOPLANMASI
ÇOK ELEKTRONLU ATOMLARIN KUANTUM SAYILARI
TERİM SEMBOLLERİ
Terim Sembolleri ve Enerji Düzeyleri
Terim Sembolleri ve Enerji Düzeyleri
KOORDİNASYON BİLEŞİKLERİNİN ELEKTRON SPEKTRUMLARI
SEÇİM KURALLARI
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Anorganik Kimya derslerini alarak başarılı olmalıdır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  -
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Soğurma spektrumu
2. Hafta  ATOMUN VEKTÖR MODELİ VE ATOM SPEKTRUMU
3. Hafta  ATOMUN VEKTÖR MODELİ VE ATOM SPEKTRUMU
4. Hafta  AÇISAL MOMENTUM VEKTÖRLERİNİN TOPLANMASI
5. Hafta  AÇISAL MOMENTUM VEKTÖRLERİNİN TOPLANMASI
6. Hafta  ÇOK ELEKTRONLU ATOMLARIN KUANTUM SAYILARI
7. Hafta  TERİM SEMBOLLERİ
8. Hafta  TERİM SEMBOLLERİ
9. Hafta  ARA SINAV
10. Hafta  Terim Sembolleri ve Enerji Düzeyleri I
11. Hafta  Terim Sembolleri ve Enerji Düzeyleri II
12. Hafta  KOORDİNASYON BİLEŞİKLERİNİN ELEKTRON SPEKTRUMLARI I
13. Hafta  KOORDİNASYON BİLEŞİKLERİNİN ELEKTRON SPEKTRUMLARI II
14. Hafta  KOORDİNASYON BİLEŞİKLERİNİN ELEKTRON SPEKTRUMLARI III
15. Hafta  SEÇİM KURALLARI
16. Hafta  SEÇİM KURALLARI
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  -
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  -
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
2
20
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
10
1
10
 Okuma Faaliyetleri
10
1
10
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
5
2
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
3
6
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
64
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kimya biliminin hangi kavramlarla bilgi üretmekte olduğunu öğrenmek.X
2
Bilimsel bakış açısının ve değerlendirme yönteminin yararlarını öğrenmek.X
3
Temel Kimyasal konular hakkında bilgi sahibi olmak.X
4
Sosyolojik perspektifleri eleştirel bir bakış açısı ile tartışmak; bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit etmek.X
5
Hayat boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle meslek ve gündelik yaşamında kullanabilmek.X
6
Toplumsal soru ve sorunlarla ilgili diğer bilimlerle bağlantı kurmak; bilginin diğer yakın bilimlerin bilgileriyle benzerlik ve farklılığını öğrenmek.X
7
Yazılı ve görsel bilgi ve veri kaynaklarına ulaşma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma ve bu bilgiyi kuramsal analiz ve uygulama açısından değerlendirme.X
8
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak paylaşabilmek.X
9
Bir yabancı dili kullanarak kimya alanındaki bilgileri takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.X
10
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.X
11
Kimya alanındaki bilgi ve deneyimini sürekli olarak canlı tutmak; bu bilgisini başkaları ile paylaşarak zenginleşmek; öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilmek.X