GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2017 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ANORGANİK TEP. MEK./KİM 457
Dersin Adı: ANORGANİK TEP. MEK.
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  -
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Temel kavramlar, Kararlılık ve inertlik, molekülerlik Eneji profilleri Düzgün dörtyüzlü ve Kare düzlem bileşiklerde yer değiştirme tepkimeleri Ka
Π bağı kuramı, σ bağı kuramı, Cis ve trans etkisi
Ayrılan atomun ve merkez atomun yer değiştirme tepkimelerine etkisi
Düzgün sekizyüzlü komplekslerde yerdeğiştirme tepkimeleri
Koordine suyun yer değiştirmesi
Yer değiştirme tepkimelerinde Stereokimyasal değişme
Yer değiştirme tepkimelerinde Stereokimyasal değişme
Substitüsyon reaksiyonlarını kullanarak koordinasyon bileşiklerinin sentezlenmesi
Substitüsyon reaksiyonlarını kullanarak koordinasyon bileşiklerinin sentezlenmesi
Koordinasyon bileşiklerinin termodinamik kararlılığ
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  -
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  -
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  -
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Temel kavramlar, Kararlılık ve inertlik,
2. Hafta  molekülerlik, Eneji profilleri
3. Hafta  molekülerlik, Eneji profilleri
4. Hafta  Düzgün dörtyüzlü bileşiklerde yer değiştirme tepkimeleri
5. Hafta  Düzgün dörtyüzlü bileşiklerde yer değiştirme tepkimeleri
6. Hafta   Kare düzlem bileşiklerde yer değiştirme tepkimeleri
7. Hafta  Kare düzlem bileşiklerde tepkime kinetiği ve mekanizma
8. Hafta  Kare düzlem bileşiklerde tepkime kinetiği ve mekanizma
9. Hafta  Yer değiştirme tepkimesini etkileyen faktörler
10. Hafta  Ara sınav
11. Hafta  Π bağı kuramı, σ bağı kuramı, Cis ve trans etkisi
12. Hafta  Ayrılan atomun ve merkez atomun yer değiştirme tepkimelerine etkisi
13. Hafta  Düzgün sekizyüzlü komplekslerde yerdeğiştirme tepkimeleri
14. Hafta  Düzgün sekizyüzlü komplekslerde yerdeğiştirme tepkimeleri, Substitüsyon reaksiyonlarını kullanarak koordinasyon bileşiklerinin sentezlenmesi
15. Hafta  -
16. Hafta  -
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  -
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  -
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
10
2
20
 Okuma Faaliyetleri
10
1
10
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
5
2
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
2
6
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
74
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.96
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kimya biliminin hangi kavramlarla bilgi üretmekte olduğunu öğrenmek.X
2
Bilimsel bakış açısının ve değerlendirme yönteminin yararlarını öğrenmek.X
3
Temel Kimyasal konular hakkında bilgi sahibi olmak.X
4
Sosyolojik perspektifleri eleştirel bir bakış açısı ile tartışmak; bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit etmek.X
5
Hayat boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle meslek ve gündelik yaşamında kullanabilmek.X
6
Toplumsal soru ve sorunlarla ilgili diğer bilimlerle bağlantı kurmak; bilginin diğer yakın bilimlerin bilgileriyle benzerlik ve farklılığını öğrenmek.X
7
Yazılı ve görsel bilgi ve veri kaynaklarına ulaşma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma ve bu bilgiyi kuramsal analiz ve uygulama açısından değerlendirme.X
8
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak paylaşabilmek.X
9
Bir yabancı dili kullanarak kimya alanındaki bilgileri takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.X
10
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.X
11
Kimya alanındaki bilgi ve deneyimini sürekli olarak canlı tutmak; bu bilgisini başkaları ile paylaşarak zenginleşmek; öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilmek.X