GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2017 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
AYIRMA VE ZENGİNLEŞTİRME YÖNTEMLERİ/KİM 413
Dersin Adı: AYIRMA VE ZENGİNLEŞTİRME YÖNTEMLERİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Ali Rehber TÜRKER, Doç. Dr. Özcan YALÇINKAYA
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/~aturker, www.gazi.edu.tr/~oyalcinkaya
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  aturker@gazi.edu.tr, oyalcinkaya@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Eser türlerin önemlerini bilir. Eser element tayinindeki güçlükleri bilir. Çeşitli ayırma ve zenginleştirme yöntemlerini karşılaştırabilir.








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Ayırma ve Zenginleştirme Yöntemlerine giriş
2. Hafta  İnorganik ve Organik Eser analizler ve karşılaşılan güçlükler
3. Hafta  Sıvı- Sıvı Özütleme yöntemi
4. Hafta  Sıvı- Sıvı Özütleme yönteminin uygulamaları
5. Hafta  Adsorpsiyon yöntemi ile ayırma ve zenginleştirme
6. Hafta  Katı faz özütleme tekniği
7. Hafta  Kesikli ve sürekli adsorpsiyon teknikleri
8. Hafta  ARA SINAV
9. Hafta  İyon değiştirme ile ayırma ve zenginleştirme
10. Hafta  Birlikte Çöktürme yöntemi ile ayırma ve zenginleştirme
11. Hafta  Elektroliz ile ayırma ve zenginleştirme
12. Hafta  Uçuculaştırma ile ayırma ve zenginleştirme
13. Hafta  Yüzdürme (Flotasyon) Yöntemi ile ayırma ve zenginleştirme
14. Hafta  Bulutlanma noktası özütleme yöntemi ile ayırma ve zenginleştirme
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Z. B. Alfassi, C. M. Wai, Preconcentration techniques for trace elements, CRC Press, 1992. 2. J.Minczewski, J. Chwastowska, R. Dybezynski, Separation and Preconcentration Methods in Inorganic Trace Analysis, New York: Ellis Horwood, 1982. 3. C. Vandecasteele, Modern methods for trace element determination, ISBN: 0-471-94039-9, Chichester: John Wiley and Sons, 1997 4. A. Mizuike, Enrichment techniques for trace inorganic analysis, Springer Verlag, Berlin, 1983.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
1
10
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
4
4
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
4
4
16
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
5
4
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
78
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.12
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kimya biliminin hangi kavramlarla bilgi üretmekte olduğunu öğrenmek.X
2
Bilimsel bakış açısının ve değerlendirme yönteminin yararlarını öğrenmek.X
3
Temel Kimyasal konular hakkında bilgi sahibi olmak.X
4
Sosyolojik perspektifleri eleştirel bir bakış açısı ile tartışmak; bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit etmek.X
5
Hayat boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle meslek ve gündelik yaşamında kullanabilmek.X
6
Toplumsal soru ve sorunlarla ilgili diğer bilimlerle bağlantı kurmak; bilginin diğer yakın bilimlerin bilgileriyle benzerlik ve farklılığını öğrenmek.X
7
Yazılı ve görsel bilgi ve veri kaynaklarına ulaşma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma ve bu bilgiyi kuramsal analiz ve uygulama açısından değerlendirme.X
8
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak paylaşabilmek.X
9
Bir yabancı dili kullanarak kimya alanındaki bilgileri takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.X
10
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.
11
Kimya alanındaki bilgi ve deneyimini sürekli olarak canlı tutmak; bu bilgisini başkaları ile paylaşarak zenginleşmek; öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilmek.X