GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2017 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ADLİ KİMYA/KİM 407
Dersin Adı: ADLİ KİMYA
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Halit ARSLAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/~halit
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  halit@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Kalitatif ve kantitatif analiz yöntemleri sonucu elde edilen kimyasal bilgileri kullanarak, Adli olayların aydınlatılmasına yardımcı olmak.








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Adli bilimlerin tanıtılması, adli kimyanin adli bilimler içindeki yeri
2. Hafta  Bulgu kavramı, genel olay yeri inceleme ve bulgu toplama teknikleri.
3. Hafta  Adli bilimlerde kullanılan genel analiz metotları.
4. Hafta  Adli bilimlerde kullanılan genel analiz metotları.
5. Hafta  Patlama, patlayıcı maddeler ve patlayıcı madde analizleri.
6. Hafta  Yangın-kundaklama ve yangın hızlandırıcısı maddelerin analizleri.
7. Hafta  ara sınav
8. Hafta  Ateşli silahlarla işlenen suçların aydınlatılmasında kimyasal incelemeler.
9. Hafta  Uyuşturucu maddeler, uyuşturucu madde analizleri
10. Hafta  Toksik maddeler ve toksikolojik incelemeler.
11. Hafta  Kumaş, lifler ve analizleri.
12. Hafta  Boyalar, mürekkepler ve analizleri.
13. Hafta  Toprak, cam ve metalik malzemelerin analizleri ve genel değerlendirme.
14. Hafta  DNA ve Parmak izi analizleri
15. Hafta  DNA ve Parmak izi analizleri
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. R. Saferstein, “Criminalistics An Introduction To Forensic Science”, Third Ed., Prentice Hall, Inc., Englewood Cliffs, New Jersey, 1987 2. A. Meahley, L. Strömberg, “Chemical Criminalistics”, Springer Verlag, Berlin, 1981. 3. Enstrumental Analiz, D. A. Skoog, F.J. Holler Ve T.A. Nieman V. Baskı. Türkçe Çeviri (E. Kılıç, F. Köseoğlu Ve H. Yılmaz) Bilim Yayıncılık, Ankara 4. Biyokimyanın İlkeleri – Lehninger, Türkçe Çeviri (Prof. Dr. Nedret Kılıç); üçüncü baskı, Palme Yayıncılık, Ankara 5. Organik Kimya, Yılmaz yıldırır, Bilim Yayın Evi, Ankara, 2011.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
2
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
2
4
8
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
5
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
5
15
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
81
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.24
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kimya biliminin hangi kavramlarla bilgi üretmekte olduğunu öğrenmek.X
2
Bilimsel bakış açısının ve değerlendirme yönteminin yararlarını öğrenmek.X
3
Temel Kimyasal konular hakkında bilgi sahibi olmak.X
4
Sosyolojik perspektifleri eleştirel bir bakış açısı ile tartışmak; bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit etmek.X
5
Hayat boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle meslek ve gündelik yaşamında kullanabilmek.X
6
Toplumsal soru ve sorunlarla ilgili diğer bilimlerle bağlantı kurmak; bilginin diğer yakın bilimlerin bilgileriyle benzerlik ve farklılığını öğrenmek.X
7
Yazılı ve görsel bilgi ve veri kaynaklarına ulaşma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma ve bu bilgiyi kuramsal analiz ve uygulama açısından değerlendirme.X
8
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak paylaşabilmek.X
9
Bir yabancı dili kullanarak kimya alanındaki bilgileri takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
10
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.
11
Kimya alanındaki bilgi ve deneyimini sürekli olarak canlı tutmak; bu bilgisini başkaları ile paylaşarak zenginleşmek; öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilmek.X