GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2017 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KOROZYON KİMYASI/KİM 418
Dersin Adı: KOROZYON KİMYASI
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr.Tülin Kıyak
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/tulinkiyak
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  tulinkiyak@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Gayri safi milli hasılanın her yıl yaklaşık %4;5-% 5’ine mal olan korozyon kayıpları aynı zamanda çevre ve sağlığı da önemli ölçüde tehdit etmek








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Korozyonun sosyal hayattaki (ekonomik, çevre, ve sağlık açısından) önemi, tarihçe.
2. Hafta  Sulu ortam korozyonu için geçerli teoriler , elektrokimyasal ve kimyasal temeller
3. Hafta  Korozyona termodinamik yaklaşım; basit korozyon hücresi, karma potansiyel kuramı
4. Hafta  E/pH Diyagramları
5. Hafta  Karma potansiyel kuramı; galvanik korozyon
6. Hafta  Taneler arası, seçimli korozyon, oyuk ve çukur korozyonu ve elektrokimyasal ölçüm.
7. Hafta  Erozyon korozyonu, kavitasyon, gerilme korozyonu.
8. Hafta  Korozyon kontrolü için temel prensipleri:çevreyi etkisi,, farklı havalandırma şartlarının etkisi ve
9. Hafta  engellenmesi, tank ve boru sistemleri, yol akımı korozyonu.
10. Hafta  Atmosfer ve topraktaki korozyon
11. Hafta  Oksit filmi oluşumu, büyüme mekanizması ve korozyondaki rolü
12. Hafta  Yüzey kaplamaları ile korozyondan korunma: boya, plastik, beton ve metalik kaplamalar.
13. Hafta  Bazı ticari metallerin korozyon özellikleri
14. Hafta  Katodik ve anodik koruma
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  J.OM.Bockrış/A.K.N.Reddy.”Modern Electrochemstry 2”,A Plenum/Rosetta Edition. K.R.Trethewey.,J, Chamberlain., “CORROSİON For Students Science and Engneering” Longman Scientific Technical S.Üneri., “Korozyon ve Önlenmesi “Korozyon Derneği
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
2
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
1
10
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
4
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
4
12
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
78
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.12
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kimya biliminin hangi kavramlarla bilgi üretmekte olduğunu öğrenmek.X
2
Bilimsel bakış açısının ve değerlendirme yönteminin yararlarını öğrenmek.X
3
Temel Kimyasal konular hakkında bilgi sahibi olmak.X
4
Sosyolojik perspektifleri eleştirel bir bakış açısı ile tartışmak; bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit etmek.X
5
Hayat boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle meslek ve gündelik yaşamında kullanabilmek.X
6
Toplumsal soru ve sorunlarla ilgili diğer bilimlerle bağlantı kurmak; bilginin diğer yakın bilimlerin bilgileriyle benzerlik ve farklılığını öğrenmek.X
7
Yazılı ve görsel bilgi ve veri kaynaklarına ulaşma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma ve bu bilgiyi kuramsal analiz ve uygulama açısından değerlendirme.X
8
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak paylaşabilmek.X
9
Bir yabancı dili kullanarak kimya alanındaki bilgileri takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.X
10
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.X
11
Kimya alanındaki bilgi ve deneyimini sürekli olarak canlı tutmak; bu bilgisini başkaları ile paylaşarak zenginleşmek; öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilmek.X