GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2017 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KOLLOİD KİMYASI/KİM 462
Dersin Adı: KOLLOİD KİMYASI
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Senay Taşcıoğlu
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Endüstride imalat işlemlerinde karşılaşılan sorunlar hemen tümüyle kolloidal çözeltiler ya da suspansiyonlarla ilgilidir. Kolloit kimyası kanunları su








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Kolloitlerin ve Kolloidal Sistemlerin Tanıtılması
2. Hafta  Kolloitlerin ve Kolloidal Sistemlerin Sınıflandırılmaları
3. Hafta  Terminoloji – Kolloitlerin Tanecik Boyut ve Şeklinin Belirlenmesi
4. Hafta  Kolloidal Çözeltilerin Hazırlanma ve Saflaştırılma Yöntemleri
5. Hafta  Kolloidal Sistemlerin Kinetik veOptik Özellikleri
6. Hafta  Kolloidal Sistemlerin Yüzey ve Arayüzey Özellikleri
7. Hafta  Kolloidal Sistemlerin Elektrokinetik Özellikleri
8. Hafta  Kolloidal Sistemlerin Reolojik Özellikleri
9. Hafta  Kolloidal Dispersiyonların Kararlılıkları
10. Hafta  Liyofobik Sollerin Kararlılıklarının Sağlanması ve Bozulması
11. Hafta  Liyofilik Sollerin Kararlılıklarının Sağlanması ve Bozulması
12. Hafta  Laboratuar
13. Hafta  Makromoleküler Kolloitler – Kolloidal Elektrolitler – Jeller
14. Hafta  Emülsiyonlar – Köpükler– Aerosoller–Katı Soller
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Ross,S.,Morrison,I.D. (1988)Colloidal Systems and Interfaces.N.York: J.Wiley and Sons, Inc. 2. Everett, D.H. (1989). Basic principles of colloid science. London: The Royal Society of Chemistry 3. Bloor, D.M., Wyn-Jones, E. (Eds.) (1990). The structure, dynamics and equilibrium properties of colloidal systems. London: Kluwer Academic Publishers. 4. Hunter, R.J. (1991). Foundations of colloid science. Oxford: Clarendon Pres 5. Drew, M. (2002). Colloids and colloidal stability. N.York: J.Wiley and Sons,Inc. 6. Antonietti, M. (Ed.). (2003) Colloid chemistry I: in Topics in current chemistry. 7. Goodwin,J.W. (2004). Colloids and interfaces with surfactants and polymers: an introduction. Chichester: J. Wiley and Sons,Inc.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
2
8
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
4
3
12
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
76
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kimya biliminin hangi kavramlarla bilgi üretmekte olduğunu öğrenmek.X
2
Bilimsel bakış açısının ve değerlendirme yönteminin yararlarını öğrenmek.X
3
Temel Kimyasal konular hakkında bilgi sahibi olmak.X
4
Sosyolojik perspektifleri eleştirel bir bakış açısı ile tartışmak; bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit etmek.X
5
Hayat boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle meslek ve gündelik yaşamında kullanabilmek.X
6
Toplumsal soru ve sorunlarla ilgili diğer bilimlerle bağlantı kurmak; bilginin diğer yakın bilimlerin bilgileriyle benzerlik ve farklılığını öğrenmek.X
7
Yazılı ve görsel bilgi ve veri kaynaklarına ulaşma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma ve bu bilgiyi kuramsal analiz ve uygulama açısından değerlendirme.X
8
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak paylaşabilmek.X
9
Bir yabancı dili kullanarak kimya alanındaki bilgileri takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
10
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.X
11
Kimya alanındaki bilgi ve deneyimini sürekli olarak canlı tutmak; bu bilgisini başkaları ile paylaşarak zenginleşmek; öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilmek.X