GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2017 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BİYOİNORGANİK KİMYA/KİM 406
Dersin Adı: BİYOİNORGANİK KİMYA
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr.Ümmühan Ö.OZMEN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/ummuhan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ummuhan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenci biyokimya ve inorganik kimya arasındaki ilişkiyi anlayacak, öğrenci temel inorganik kimya vurgulamasıyla doğal sistemlerde hayati önem taşıyan
Öğrenci Biyokimya ve inorganik kimya arasındaki ilişkiyi , biyolojik sistemlerde metallerin ve ametallerin rolunü ve tıpda kullanılan metal içerikli k







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Biyolojik sistemlerde metal iyonlarının rolleri
2. Hafta  -Oksijen ve elektron taşıyıcı bazı kompleksler
3. Hafta  - Demir kompleksi olarak hemoglobin ve miyoglobin’in incelenmesi
4. Hafta  - Demir kompleksi olarak porfirinlerin incelenmesi
5. Hafta  - Diğer demir bileşikleri
6. Hafta  - Magnezyum kompleksi olarak klorofil’in incelenmesi
7. Hafta  - Koenzim B12 deki kobalt kompleksinin yapısı
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  - Enzimlerdeki çinko ve bakırın rolü
10. Hafta  - Azot sabitleme
11. Hafta  - Platin içeren antikanser ilaçları
12. Hafta  - Artirit tedavisinde kullanılan altın bileşiklerinin incelenmesi
13. Hafta  Biyolojik sistemlerde toksik metaller
14. Hafta  Biyolojik sistemlerde ametallerin rolü
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1-G.L. Miessler, D.A. Tarr, Inorganic Chemistry, PrenticeHall 2-D.F.Shriver, P. W. Atkins, C. H. Langford, Inorganic Chemistry, Oxford Chem 3- Roat-Malone, Rosette M.Bioinorganic chemistry : a short course, John Wiley & Sons, (2002) 4-Stephen j. Lippard, Jeremy m. Berg, Principles of Bioinorganic chemistry, University Science Boks, California,(1994)
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
1
10
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
2
20
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
78
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.12
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kimya biliminin hangi kavramlarla bilgi üretmekte olduğunu öğrenmek.X
2
Bilimsel bakış açısının ve değerlendirme yönteminin yararlarını öğrenmek.X
3
Temel Kimyasal konular hakkında bilgi sahibi olmak.X
4
Sosyolojik perspektifleri eleştirel bir bakış açısı ile tartışmak; bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit etmek.X
5
Hayat boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle meslek ve gündelik yaşamında kullanabilmek.X
6
Toplumsal soru ve sorunlarla ilgili diğer bilimlerle bağlantı kurmak; bilginin diğer yakın bilimlerin bilgileriyle benzerlik ve farklılığını öğrenmek.X
7
Yazılı ve görsel bilgi ve veri kaynaklarına ulaşma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma ve bu bilgiyi kuramsal analiz ve uygulama açısından değerlendirme.X
8
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak paylaşabilmek.X
9
Bir yabancı dili kullanarak kimya alanındaki bilgileri takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.X
10
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.X
11
Kimya alanındaki bilgi ve deneyimini sürekli olarak canlı tutmak; bu bilgisini başkaları ile paylaşarak zenginleşmek; öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilmek.X