GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2017 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
METAL İÇERİKLİ İLAÇLAR/KİM 430
Dersin Adı: METAL İÇERİKLİ İLAÇLAR
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Ayla BALABAN GÜNDÜZALP
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/balaban
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  balaban@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Metallerin teşhis ve tedavi ajanı olarak tıptaki kullanımını öğrenmek, biyolojik moleküllerle etkileşimlerini incelemek
-
-
-
-
-
-
-
-
-
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Tıpta Kullanılan Metaller
2. Hafta  Metal İçerikli İlaçlar ve Etkileri
3. Hafta  Enzim İnhibitörleri Olarak Metal Kompleksleri
4. Hafta  Diyabet, Antiinflamator ve Antimikrobiyal İlaçlar
5. Hafta  Metaloterapetik Arsenik ve Antimon Bileşikleri
6. Hafta  Demir Esaslı İlaçların Tıptaki Kullanımı
7. Hafta  Kanser Tedavisinde Rutenyum, Titanyum ve Galyum
8. Hafta  VİZE
9. Hafta  Artrit, Kanser ve Diğer Hastalıkların Tedavisinde Kullanılan Gümüş ve Altın Bileşikleri
10. Hafta  Vanadyum, Bakır ve Çinkonun Tıptaki Yeri
11. Hafta  Paladyum ve Cisplatin Komplekslerinin Antikanser Ajanı Olarak Kullanımı
12. Hafta  Hastalıkların Teşhisinde İnorganik Elementler
13. Hafta  Biyolojik Yapıda Lityum: Hedef ve Teşhis
14. Hafta  Fotodinamik Terapide Metal Kompleksleri
15. Hafta  -
16. Hafta  -
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Dabrowiak JC, Metals in Medicine (2009) John Wiley & Sons, Ltd, Department of Chemistry, Syracuse University, New York-USA 2. Gielen M., Tiekink RT, Metallotherapeutic Drugs and Metal-Based Diagnostic Agents (2005) John Wiley & Sons, Ltd, West Sussex, England 3. Housecroft, C.E., Inorganic Chemistry, Pearson Education Limited, Harlow-England
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
13
1
13
 Okuma Faaliyetleri
10
1
10
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
2
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
4
2
8
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
65
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kimya biliminin hangi kavramlarla bilgi üretmekte olduğunu öğrenmek.X
2
Bilimsel bakış açısının ve değerlendirme yönteminin yararlarını öğrenmek.X
3
Temel Kimyasal konular hakkında bilgi sahibi olmak.X
4
Sosyolojik perspektifleri eleştirel bir bakış açısı ile tartışmak; bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit etmek.X
5
Hayat boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle meslek ve gündelik yaşamında kullanabilmek.X
6
Toplumsal soru ve sorunlarla ilgili diğer bilimlerle bağlantı kurmak; bilginin diğer yakın bilimlerin bilgileriyle benzerlik ve farklılığını öğrenmek.X
7
Yazılı ve görsel bilgi ve veri kaynaklarına ulaşma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma ve bu bilgiyi kuramsal analiz ve uygulama açısından değerlendirme.X
8
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak paylaşabilmek.X
9
Bir yabancı dili kullanarak kimya alanındaki bilgileri takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.X
10
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.X
11
Kimya alanındaki bilgi ve deneyimini sürekli olarak canlı tutmak; bu bilgisini başkaları ile paylaşarak zenginleşmek; öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilmek.X