GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2017 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MOLEKÜLER SPEKTROSKOPİK YÖNTEMLER/KİM 444
Dersin Adı: MOLEKÜLER SPEKTROSKOPİK YÖNTEMLER
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Mehmet Sayım KARACAN,Doç. Dr.Özcan YALÇINKAYA
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/~mkaracan,www.gazi.edu.tr/~oyalcinkaya
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  mkaracan@gazi.edu.tr, oyalcinkaya@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Nicel ve nitel tayinde kullanılan yöntemlerin teorileri, kullanım alanlarının öğrenilmesi








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Spektroskopiye giriş
2. Hafta  Raman spektroskopisi ve uygulamaları
3. Hafta  Moleküler Kütle spektroskopisi ve uygulamaları
4. Hafta  Moleküler floresans ve fosforesans spektroskopisi ve uygulamaları
5. Hafta  NMR spektroskopisi ve uygulamaları
6. Hafta  ESR spektroskopisi ve uygulamaları
7. Hafta  X-Işını Kırınımı
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Elektron Spektroskopisi
10. Hafta  Birleştirilmiş yöntemler
11. Hafta  GC-MS spektroskopisi ve uygulamaları
12. Hafta  LC-MS spektroskopisi ve uygulamaları
13. Hafta  GC-IR spektroskopisi ve uygulamaları
14. Hafta  Spektroelektrokimyasal yöntemler ve uygulamaları
15. Hafta  Spektroelektrokimyasal yöntemler ve uygulamaları
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1-Enstrümental Analiz İlkeleri, Skoog, West, Holler, Çevirisi, Bilim Yayıncılık, Ankara, 2002 2-Enstrümental Analiz, T. Gündüz, Ankara Ü. Yayınları, Ankara, 2003 3- Enstrumental Analiz Yöntemleri, A. Yıldız, Ö.Genç, S. Bektaş Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara, 4- http://w3.gazi.edu.tr/~mkaracan/aletlianaliz.htm 5-Organik Kimyada Spektroskopik Yöntemler, E. Erdik, (1993)., Ankara: Gazi Büro Kitapevi.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
1
10
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
1
10
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
5
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
5
15
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
73
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.92
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kimya biliminin hangi kavramlarla bilgi üretmekte olduğunu öğrenmek.X
2
Bilimsel bakış açısının ve değerlendirme yönteminin yararlarını öğrenmek.X
3
Temel Kimyasal konular hakkında bilgi sahibi olmak.X
4
Sosyolojik perspektifleri eleştirel bir bakış açısı ile tartışmak; bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit etmek.X
5
Hayat boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle meslek ve gündelik yaşamında kullanabilmek.X
6
Toplumsal soru ve sorunlarla ilgili diğer bilimlerle bağlantı kurmak; bilginin diğer yakın bilimlerin bilgileriyle benzerlik ve farklılığını öğrenmek.X
7
Yazılı ve görsel bilgi ve veri kaynaklarına ulaşma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma ve bu bilgiyi kuramsal analiz ve uygulama açısından değerlendirme.X
8
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak paylaşabilmek.X
9
Bir yabancı dili kullanarak kimya alanındaki bilgileri takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
10
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.X
11
Kimya alanındaki bilgi ve deneyimini sürekli olarak canlı tutmak; bu bilgisini başkaları ile paylaşarak zenginleşmek; öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilmek.X