GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ORGANİK KİMYA I/KİM206
Dersin Adı: ORGANİK KİMYA I
Dersin Kredisi: 4 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  -
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
-Organik kimyada spektroskopik yöntemler, Radikalik tepkimeler, Alkanlar ve alkil halojenürler, Yer Değiştirme Tepkimeleri, Yer Değiştirme Tepkimeleri
Ayrılma tepkimeleri ve alken ve alkinlerin sentezleri, Alken ve alkinlerin tepkimeleri, Alkoller , eterler, tiyoller ve sülfürler, Aromatik Bileşikle
Aromatiklik, Aromatik bileşiklerin tepkimeleri






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  -
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  -
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  -
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Organik Kimyada Spektroskopik Yöntemler-
2. Hafta  Organik Kimyada Spektroskopik Yöntemler-
3. Hafta  Organik Kimyada Spektroskopik Yöntemler-
4. Hafta  Radikalik tepkimeler
5. Hafta  Alkanlar ve alkil halojenürler
6. Hafta  Alkanlar ve alkil halojenürler
7. Hafta  Yer Değiştirme Tepkimeleri
8. Hafta  Radikalik tepkimeler - Alkanlar ve alkil halojenürler Ayrılma tepkimeleri ve alken ve alkinlerin sentezleri
9. Hafta  ARA SINAV
10. Hafta  Alken ve alkinlerin tepkimeleri Uygulamalar ve Ara sınav
11. Hafta  Alkoller , eterler, tiyoller ve sülfürler
12. Hafta  Alkoller , eterler, tiyoller ve sülfürler Aromatik Bileşikler ve Aromatiklik
13. Hafta  Aromatik bileşiklerin tepkimeleri
14. Hafta  Aromatik bileşiklerin tepkimeleri
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1-Yıldırır Y (Editör), Organik Kimya “Yaşamın Kalbi”, Bilim Yayınevi, Ankara, 2011. 2-Volhard P. and Schore N. ,(Çeviri Editörleri Uyar T. ve Sevin Düz F. ), Organik Kimya “Yapı ve İşlev”, 6. Baskıdan Çeviri, Palme Yayıncılık, Ankara, 2011. 3-Solomons G. and Fryhle C. ,(Çeviri Editörleri Okay G. ve Yıldırır Y.), Organik Kimya, 7. Baskıdan Çeviri, Literatür Yayıncılık, İstanbul, 2002. 4- Fessenden R. T., Fessenden J. S. and Logue W. M., (Çeviri Editörü Uyar T.), Organik Kimya, Güneş Yayınları, Ankara, 2001 -
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  -
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
4
56
 Haftalık uygulamalı ders saati
9
2
18
 Okuma Faaliyetleri
9
2
18
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
4
4
16
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
3
9
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
117
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.68
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kimya biliminin hangi kavramlarla bilgi üretmekte olduğunu öğrenmek.X
2
Bilimsel bakış açısının ve değerlendirme yönteminin yararlarını öğrenmek.
3
Temel Kimyasal konular hakkında bilgi sahibi olmak.
4
Sosyolojik perspektifleri eleştirel bir bakış açısı ile tartışmak; bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit etmek.
5
Hayat boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle meslek ve gündelik yaşamında kullanabilmek.X
6
Toplumsal soru ve sorunlarla ilgili diğer bilimlerle bağlantı kurmak; bilginin diğer yakın bilimlerin bilgileriyle benzerlik ve farklılığını öğrenmek.X
7
Yazılı ve görsel bilgi ve veri kaynaklarına ulaşma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma ve bu bilgiyi kuramsal analiz ve uygulama açısından değerlendirme.X
8
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak paylaşabilmek.X
9
Bir yabancı dili kullanarak kimya alanındaki bilgileri takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.X
10
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.X
11
Kimya alanındaki bilgi ve deneyimini sürekli olarak canlı tutmak; bu bilgisini başkaları ile paylaşarak zenginleşmek; öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilmek.X