GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2017 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
FİZİKOKİMYA II/KİM 302
Dersin Adı: FİZİKOKİMYA II
Dersin Kredisi: 4 Ders AKTS : 7
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  -
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Reaksiyon hızı, reaksiyon derecesi ve molekülaritesi,
Reaksiyon hız sabiti, reaksiyon derecesi tayini
reaksiyon hızı üzerine sıcaklığın etkisi ve aktivasyon enerjisi çarpışma teorisi
Mutlak reaksiyon hızları teorisi
Çözeltide oluşan reaksiyonların kinetik incelemesi
Kompleks reaksiyonlar
Zincir reaksiyonlar
Kataliz
Elektrokimyanın temel kavramları, yasaları ve uygulamaları.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Reaksiyon hızı, reaksiyon derecesi ve molekülaritesi,
2. Hafta  Reaksiyon hız sabiti, reaksiyon derecesi tayini,
3. Hafta  Reaksiyon hızı üzerine sıcaklığın etkisi ve aktivasyon enerjisi
4. Hafta  Çarpışma teorisi ve mutlak reaksiyon hızları teorisi
5. Hafta  Çözeltide oluşan reaksiyonların kinetik incelemesi
6. Hafta  Kompleks reaksiyonlar, Zincir reaksiyonlar, Kataliz
7. Hafta  Arasınav
8. Hafta  Elektrokimyanın temel kavramları
9. Hafta  Elektrokimyasal tepkimeler, temel yasalar
10. Hafta  Aktiflik ve aktiflik katsayıları, İyon hareketlilikleri
11. Hafta  İletkenlik ve EMF ölçümleri
12. Hafta  Elektroliz, elektrokimyasal proseslerin kinetiği
13. Hafta  Korozyon
14. Hafta  Arasınav
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Elements of Chemical Kinetics Gordon and Breach, Science Publishers 1970. R. G. Mortimer.,”Fizikokimya Cilt II” Ç.Ed: O. Şanlı., i. Ünal., Palme yayıncılık ,2004. Applications of Elektroactive Polymers., Edited by Bruno Scrosatı, Chapman and Hall
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulanma-Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
4
56
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
2
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
2
20
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
5
5
25
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
6
7
42
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
163
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kimya biliminin hangi kavramlarla bilgi üretmekte olduğunu öğrenmek.X
2
Bilimsel bakış açısının ve değerlendirme yönteminin yararlarını öğrenmek.X
3
Temel Kimyasal konular hakkında bilgi sahibi olmak.X
4
Sosyolojik perspektifleri eleştirel bir bakış açısı ile tartışmak; bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit etmek.X
5
Hayat boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle meslek ve gündelik yaşamında kullanabilmek.X
6
Toplumsal soru ve sorunlarla ilgili diğer bilimlerle bağlantı kurmak; bilginin diğer yakın bilimlerin bilgileriyle benzerlik ve farklılığını öğrenmek.X
7
Yazılı ve görsel bilgi ve veri kaynaklarına ulaşma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma ve bu bilgiyi kuramsal analiz ve uygulama açısından değerlendirme.X
8
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak paylaşabilmek.X
9
Bir yabancı dili kullanarak kimya alanındaki bilgileri takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.X
10
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.X
11
Kimya alanındaki bilgi ve deneyimini sürekli olarak canlı tutmak; bu bilgisini başkaları ile paylaşarak zenginleşmek; öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilmek.X