GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2017 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KUANTUM KİMYASI/KİM 306
Dersin Adı: KUANTUM KİMYASI
Dersin Kredisi: 4 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  -
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Kuantum kimyasının temel kavramları öğrenilecek.








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Kuantum mekaniğinin kurulmasına yol açan gelişmeler.
2. Hafta  Newton mekaniği – Kuantum mekaniği karşılaştırması.
3. Hafta  Schrödinger denklemi, dalga fonksiyonu kavramı.
4. Hafta  Kuantum mekaniğinin genel ilkeleri ve varsayımları.
5. Hafta  Schrödinger, Heisenberg ve Dirac formülasyonlarının karşılaştırması.
6. Hafta  Model sistemler; kutudaki tanecik, harmonik titreşken, katı döneç.
7. Hafta  Schrödinger denkleminin hidrojen atomu için çözümü.
8. Hafta  Schrödinger denkleminin yaklaşık çözümleri.
9. Hafta  Arasınav
10. Hafta  Açısal momentum.
11. Hafta  Elektron spini, Pauli ilkesi, Elektron korelasyonu.
12. Hafta  Slater determinantları.
13. Hafta  Simetrik ve anti-simetrik dalga fonksiyonları.
14. Hafta  Born-Oppenheimer yaklaşımı.
15. Hafta  Değerlik-bağ ve moleküler orbital kuramları.
16. Hafta  Hückel yöntemi.
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Kabasakaloğlu M.; Çaykara, T, Kuantum Kimyasına Giriş, Bilim yayınevi Lowe, J. P.; Peterson, K., Quantum Chemistry, 3rd ed.; Academic Press, 2005. Jensen, F., Introduction to Computational Chemistry, 2nd ed.; J. Wiley, 2006. Pilar, F. L., Elementary Quantum Chemistry, 2nd ed.; Dover Publications, 2001.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
2
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
2
20
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
4
28
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
6
5
30
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
140
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kimya biliminin hangi kavramlarla bilgi üretmekte olduğunu öğrenmek.X
2
Bilimsel bakış açısının ve değerlendirme yönteminin yararlarını öğrenmek.X
3
Temel Kimyasal konular hakkında bilgi sahibi olmak.X
4
Sosyolojik perspektifleri eleştirel bir bakış açısı ile tartışmak; bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit etmek.X
5
Hayat boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle meslek ve gündelik yaşamında kullanabilmek.X
6
Toplumsal soru ve sorunlarla ilgili diğer bilimlerle bağlantı kurmak; bilginin diğer yakın bilimlerin bilgileriyle benzerlik ve farklılığını öğrenmek.X
7
Yazılı ve görsel bilgi ve veri kaynaklarına ulaşma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma ve bu bilgiyi kuramsal analiz ve uygulama açısından değerlendirme.X
8
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak paylaşabilmek.X
9
Bir yabancı dili kullanarak kimya alanındaki bilgileri takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.X
10
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.X
11
Kimya alanındaki bilgi ve deneyimini sürekli olarak canlı tutmak; bu bilgisini başkaları ile paylaşarak zenginleşmek; öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilmek.X