GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2017 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ORGANİK KİMYA II/KIM305
Dersin Adı: ORGANİK KİMYA II
Dersin Kredisi: 4 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  -
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Fenoller ve Nükleofilik aromatik yer değiştirme tepkimeleri;
karbonil bileşikleri (eldeleri ve tepkimeleri);
karboksilik asitler (eldeleri ve tepkimeleri);
karboksilik asit türevleri (eldeleri ve tepkimeleri);
etkin metilen bileşikleri,
aminler (eldeleri ve tepkimeleri);
perisiklik tepkimeler


 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Kim 205 ve Kim 305 derslerinden devam almış olmak
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Fenoller ve Nükleofilik aromatik yer değiştirme-
2. Hafta  Fenoller ve Nükleofilik aromatik yer değiştirme -
3. Hafta  Karbonil bileşikleri - Eldeleri
4. Hafta  Karbonil bileşikleri – Karbonil grubuna katılmalar
5. Hafta  Karbonil bileşikleri – Tautomerleşme ve tepkimeleri
6. Hafta  Karboksilik asitler- Eldeleri ve tepkimeleri
7. Hafta  Karboksilik asit türevleri – eldeleri ve tepkimeleri
8. Hafta  Karboksilik asit türevleri – eldeleri ve tepkimeleri
9. Hafta  Uygulamalar ve Ara sınav
10. Hafta  Karboksilik asit türevleri – eldeleri ve tepkimeleri
11. Hafta  Etkin metilen bileşikleri
12. Hafta  Aminler – Eldeleri ve Tepkimeleri
13. Hafta  Perisiklik Tepkimeler
14. Hafta  Genel Uygulamalar
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1-Yıldırır Y (Editör), Organik Kimya “Yaşamın Kalbi”, Bilim Yayınevi, Ankara, 2011. 2-Volhard P. and Schore N. ,(Çeviri Editörleri Uyar T. ve Sevin Düz F. ), Organik Kimya “Yapı ve İşlev”, 6. Baskıdan Çeviri, Palme Yayıncılık, Ankara, 2011. 3-Solomons G. and Fryhle C. ,(Çeviri Editörleri Okay G. ve Yıldırır Y.), Organik Kimya, 7. Baskıdan Çeviri, Literatür Yayıncılık, İstanbul, 2002. 4- Fessenden R. T., Fessenden J. S. and Logue W. M., (Çeviri Editörü Uyar T.), Organik Kimya, Güneş Yayınları, Ankara, 2001
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulanma-Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
12
4
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
2
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
2
20
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
5
5
25
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
5
7
35
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
148
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.92
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kimya biliminin hangi kavramlarla bilgi üretmekte olduğunu öğrenmek.X
2
Bilimsel bakış açısının ve değerlendirme yönteminin yararlarını öğrenmek.X
3
Temel Kimyasal konular hakkında bilgi sahibi olmak.X
4
Sosyolojik perspektifleri eleştirel bir bakış açısı ile tartışmak; bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit etmek.X
5
Hayat boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle meslek ve gündelik yaşamında kullanabilmek.X
6
Toplumsal soru ve sorunlarla ilgili diğer bilimlerle bağlantı kurmak; bilginin diğer yakın bilimlerin bilgileriyle benzerlik ve farklılığını öğrenmek.X
7
Yazılı ve görsel bilgi ve veri kaynaklarına ulaşma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma ve bu bilgiyi kuramsal analiz ve uygulama açısından değerlendirme.X
8
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak paylaşabilmek.X
9
Bir yabancı dili kullanarak kimya alanındaki bilgileri takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.X
10
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.X
11
Kimya alanındaki bilgi ve deneyimini sürekli olarak canlı tutmak; bu bilgisini başkaları ile paylaşarak zenginleşmek; öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilmek.X