GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2017 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
FİZİKOKİMYAYA GİRİŞ/KİM258
Dersin Adı: FİZİKOKİMYAYA GİRİŞ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  -
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
-Sistemler, haller ve olaylar, gazların ve sıvıların makroskopik incelenmesi, iş, ısı, enerji, termodinamiğin birinci yasası, termodinamiğin ikinci ve
-gibbs enerjisi hesaplamaları, çok bileşenli ve açık sistemlerin tanımlanması, kimyasal denge
-
-
-
-



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  --
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  -
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  -
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Sistemler, haller, olaylar, ideal gazlar,
2. Hafta  - gerçek gazlar, hal denklemleri
3. Hafta  --Kritik nokta, kritik değerlerin bulunması Isı, iş ve enerji,
4. Hafta  termodinamiğin birinci yasası Enerji değişmeleri ve ısı miktarlarının hesaplanması
5. Hafta   Kimyasal olmayan süreçlere ilişkin entalpi değişmelerinin hesaplanması, kimyasal tepkimelerin enerji değişimleri
6. Hafta  Termodinamiğin ikinci yasası, Carnot ısı makinesi, Carnot teoremi
7. Hafta  İkinci yasasının matematiksel tanımı, entropi değişimlerinin hesaplanması
8. Hafta  Termodinamiğin üçüncü yasası ve mutlak entropi Gerçek sistemlerin termodinamiği,
9. Hafta  ARA SINAV
10. Hafta  denge ve istemli olaylar, basit kapalı sistemlerin temel bağıntıları
11. Hafta  Gibbs ve Helmholtz enerji hesaplamaları
12. Hafta  Çok bileşenli ve açık sistemlerin tanımlanması, Maxwell bağıntıları
13. Hafta  Kimyasal tepkimelerin dengeleri, denge sabiti, gazları içeren tepkimeler,
14. Hafta   çözeltide kimyasal denge Denge sabitinin sıcaklık ve basınca bağlılığı
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Mortimer, Robert G. (1993) Physical Chemistry. The Benjamin/Cumming Publishing Company, Inc. (Tercümesi) Atkins, P.W. (1998) Physical Chemistry. Oxford University Press. (Tercümesi)
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  -
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
9
2
18
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
2
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
4
2
8
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
74
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.96
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kimya biliminin hangi kavramlarla bilgi üretmekte olduğunu öğrenmek.X
2
Bilimsel bakış açısının ve değerlendirme yönteminin yararlarını öğrenmek.X
3
Temel Kimyasal konular hakkında bilgi sahibi olmak.X
4
Sosyolojik perspektifleri eleştirel bir bakış açısı ile tartışmak; bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit etmek.X
5
Hayat boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle meslek ve gündelik yaşamında kullanabilmek.X
6
Toplumsal soru ve sorunlarla ilgili diğer bilimlerle bağlantı kurmak; bilginin diğer yakın bilimlerin bilgileriyle benzerlik ve farklılığını öğrenmek.X
7
Yazılı ve görsel bilgi ve veri kaynaklarına ulaşma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma ve bu bilgiyi kuramsal analiz ve uygulama açısından değerlendirme.X
8
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak paylaşabilmek.X
9
Bir yabancı dili kullanarak kimya alanındaki bilgileri takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.X
10
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.X
11
Kimya alanındaki bilgi ve deneyimini sürekli olarak canlı tutmak; bu bilgisini başkaları ile paylaşarak zenginleşmek; öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilmek.