GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2017 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BİLİMİN DOĞASI/KİM107
Dersin Adı: BİLİMİN DOĞASI
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. Mehmet Sayım Karacan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   http://w3.gazi.edu.tr/~mkaracan/
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  mkaracan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bilimsel yöntem ve bilimin hayatın içindeki yerinin algılanması








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   Bilimin Doğası Nedir?
2. Hafta  Bilimsel düşünce ve bilgi nedir, kavramsal düşünme nedir?
3. Hafta  Bilimsel Yöntem
4. Hafta   Bilimsel Yasalar ve teoriler
5. Hafta   Bilim Felsefesi
6. Hafta  Bilim, etik, toplum ilişkisi
7. Hafta  Bilim ve Teknoloji;
8. Hafta  Atom modellerinin gelişiminde teknolojinin yeri
9. Hafta  Vize
10. Hafta   Bilim Tarihine genel bakış
11. Hafta  Kimya Tarihine genel bakış
12. Hafta  Bilim ve indirgemecilik
13. Hafta   Bilimsel düşünce hataları
14. Hafta  Bilimsel ödüllendirme; Nobel kimya ödülleri
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. American Association for the Advancement of Science (AAAS). (1994). Science for All Americans. New York: Oxford University Press. 2. American Association for the Advancement of Science (AAAS). (1993). Benchmarks For Science Literacy, Project 2061, New York: Oxford University Press. 3. Kuhn, T. (2004). Bilimsel Devrimlerin Yapısı, Alan Yayıncılık, İstanbul. 4. Yıldırım, C. (2002). Bilim Felsefesi, Remzi Kitapevi, İstanbul. 5. Adıvar, A. A. (1994). Tarih boyunca ilim ve din (bilim ve din), Remzi Kitabevi, İstanbul. 6. Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara. 7. Demir Ö, (1992) Bilim Felsefesi, Vadi yayınları 8. Yıldırım, C. (1999). Bilim Tarihi, Remzi Kitapevi, İstanbul. 9. Popper K, (1998) Bilimsel araştırmanın mantığı Yapı Kredi Yayınları, İstanbul 10. Feyerabend P, (1987) Yönteme Karşı, Paradigma Yayınları, İstanbul 11. www.safsatakilavuzu.com
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Gösterme,
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
2
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
5
2
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
5
2
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
68
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.72
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kimya biliminin hangi kavramlarla bilgi üretmekte olduğunu öğrenmek.X
2
Bilimsel bakış açısının ve değerlendirme yönteminin yararlarını öğrenmek.X
3
Temel Kimyasal konular hakkında bilgi sahibi olmak.X
4
Sosyolojik perspektifleri eleştirel bir bakış açısı ile tartışmak; bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit etmek.X
5
Hayat boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle meslek ve gündelik yaşamında kullanabilmek.X
6
Toplumsal soru ve sorunlarla ilgili diğer bilimlerle bağlantı kurmak; bilginin diğer yakın bilimlerin bilgileriyle benzerlik ve farklılığını öğrenmek.X
7
Yazılı ve görsel bilgi ve veri kaynaklarına ulaşma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma ve bu bilgiyi kuramsal analiz ve uygulama açısından değerlendirme.X
8
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak paylaşabilmek.X
9
Bir yabancı dili kullanarak kimya alanındaki bilgileri takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
10
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.
11
Kimya alanındaki bilgi ve deneyimini sürekli olarak canlı tutmak; bu bilgisini başkaları ile paylaşarak zenginleşmek; öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilmek.X