GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
FİZİKO KİMYA LAB. -I/KİM-354
Dersin Adı: FİZİKO KİMYA LAB. -I
Dersin Kredisi: 1 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. Bekir SARI, Doç.Dr Hayrettin TÜMTÜRK, Prof. Dr. Halil İbrahim ÜNAL, Prof.Dr.Senay TAŞÇIOĞ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/bsari, http://websitem.gazi.edu.tr/site/tumturk, http://websitem.ga
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   bsari@gazi.edu.tr,tumturk@gazi.edu.tr,.hiunal@gazi.edu.tr, senaytas@gazi.edu.tr,,seraksoy@gazi.edu.
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrencilerin fizikokimyanın temel yasalarını deney yaparak uygulama, sonuç çıkarma ve yorumlama becerilerinin geliştirilmesi.








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Giriş, deney gruplarının belirlenmesi ve deneylerin ön hazırlığı
2. Hafta  Amonyum okzalatın çözünme entalpisi tayini ,
3. Hafta  Etil asetatın sabunlaşması,
4. Hafta  Victor-Meyer yöntemi ile mol kütlesi tayini,
5. Hafta  Homojen denge,
6. Hafta  Kısmi mol hacminin belirlenmesi,
7. Hafta  I.Telafi deney haftası
8. Hafta  Arasınav
9. Hafta  İki bileşenli sistemlerde faz dengesi,
10. Hafta  Adsorpsiyon,
11. Hafta  Yüzey geriliminin belirlenmesi,
12. Hafta  Elektroliz,
13. Hafta  Sıcaklık değişiminin tepkime hızına etkisi,
14. Hafta  II. Telafi deney haftası
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Fizikokimya Deneyleri Gazi Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Kimya Bölümü, Ankara 2005 2. Akovalı, G.; Aras,Aras, L.; Küçükyavuz, Z., Some Princ
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
1
20
 Quiz
1
20
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
0
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
3
42
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
1
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
1
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
47
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
1.88
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kimya biliminin hangi kavramlarla bilgi üretmekte olduğunu öğrenmek.X
2
Bilimsel bakış açısının ve değerlendirme yönteminin yararlarını öğrenmek.X
3
Temel Kimyasal konular hakkında bilgi sahibi olmak.X
4
Sosyolojik perspektifleri eleştirel bir bakış açısı ile tartışmak; bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit etmek.X
5
Hayat boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle meslek ve gündelik yaşamında kullanabilmek.X
6
Toplumsal soru ve sorunlarla ilgili diğer bilimlerle bağlantı kurmak; bilginin diğer yakın bilimlerin bilgileriyle benzerlik ve farklılığını öğrenmek.X
7
Yazılı ve görsel bilgi ve veri kaynaklarına ulaşma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma ve bu bilgiyi kuramsal analiz ve uygulama açısından değerlendirme.X
8
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak paylaşabilmek.X
9
Bir yabancı dili kullanarak kimya alanındaki bilgileri takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.X
10
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.X
11
Kimya alanındaki bilgi ve deneyimini sürekli olarak canlı tutmak; bu bilgisini başkaları ile paylaşarak zenginleşmek; öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilmek.X