GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2017 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
GENEL FİZİK LABORATUVARI/FİZ-154
Dersin Adı: GENEL FİZİK LABORATUVARI
Dersin Kredisi: 1 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr.Semran SAĞLAM , Prof.Dr.Selim ACAR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  w3.gazi.edu.tr/~semran/ , websitem.gazi.edu.tr/site/sacar
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  semran@gazi.edu.tr sacar@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
1-Mekanikle ilgili temel deneyleri yapabilmeli, veri toplayabilmeli ve sunum,
2-Bir devre elemanına ait veri ölçümünü gerçekleştirmek üzere ilgili devreyi tasarlayabilme yapabilmeli
3-Elektrik devresini doğru kurma becerisi kazanabilme
4-Grup ve bireysel çalışmaları yapabilme
5-Modern metot ve araçları fizik uygulamaları için kullanabilmeli
6-Laboratuar ekipleri içinde etkin şekilde çalışabilmelidir



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüz yüze
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Yok
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Temel Fizik I ve Temel Fizik II
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Öğrencilerle laboratuarın işleyişi ve laboratuarda uyulması gereken kurallar hakkında toplantı yapılması
2. Hafta  Laboratuarların tanıtımı, öğrencilere deney setlerinin tanıtımı ve öğrenci çalışma gruplarının belirlenmesi
3. Hafta  DENEY 1. Kuvvet ve Denge
4. Hafta  DENEY 2. Düzgün Doğrusal Hareket
5. Hafta  DENEY 3. Sabit Ivmeli Hareket
6. Hafta  DENEY 4. Çarpışmalar
7. Hafta  DENEY 5. Ohm Kanunu
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  DENEY 6. Alternatif Akım Frekansı
10. Hafta  DENEY 7. Wheatstone Köprüsü
11. Hafta  DENEY 8. Manyetik Alan
12. Hafta  DENEY 9. Faraday Indüksiyon Kanunu
13. Hafta  Öğrencinin katılamadığı deney için telafi deneyleri
14. Hafta  Öğrencinin katılamadığı deney için telafi deneyleri
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Fen ve Mühendiskik için Fizik I ve II,R.Serway,Saunders College Publishing 1990( Çeviri:Prof.Dr.Kemal Çolakoğlu )
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım,Soru -Yanıt, Uygulama-Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
25
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
9
25
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
0
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
9
2
18
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
4
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
4
4
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
54
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.16
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kimya biliminin hangi kavramlarla bilgi üretmekte olduğunu öğrenmek.
2
Bilimsel bakış açısının ve değerlendirme yönteminin yararlarını öğrenmek.X
3
Temel Kimyasal konular hakkında bilgi sahibi olmak.
4
Sosyolojik perspektifleri eleştirel bir bakış açısı ile tartışmak; bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit etmek.
5
Hayat boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle meslek ve gündelik yaşamında kullanabilmek.
6
Toplumsal soru ve sorunlarla ilgili diğer bilimlerle bağlantı kurmak; bilginin diğer yakın bilimlerin bilgileriyle benzerlik ve farklılığını öğrenmek.
7
Yazılı ve görsel bilgi ve veri kaynaklarına ulaşma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma ve bu bilgiyi kuramsal analiz ve uygulama açısından değerlendirme.X
8
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak paylaşabilmek.X
9
Bir yabancı dili kullanarak kimya alanındaki bilgileri takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
10
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.
11
Kimya alanındaki bilgi ve deneyimini sürekli olarak canlı tutmak; bu bilgisini başkaları ile paylaşarak zenginleşmek; öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilmek.