GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2017 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BİYOKİMYA LAB./KİM 352
Dersin Adı: BİYOKİMYA LAB.
Dersin Kredisi: 1 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Selma Ateş, Doç.Dr. Fatma Arslan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/sates,http://websitem.gazi.edu.tr/site/fatma
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  sates@gazi.edu.tr, fatma@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Biyokimya Laboratuarlarında çalışma ve araştırma becerisi kazanma








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Karbonhidratlara ait tepkimeler, Nişastanın hidrolizi
2. Hafta  Proteinlere ait tepkimeler, Nükleik asitlere ait tepkimeler
3. Hafta  İdrarın fiziksel ve mikroskobik tetkiki, İdrarda glukoz aranması
4. Hafta  İdrarda protein aranması, İdrarda keton cisimlerinin aranması
5. Hafta  lipitlere ait reak.; İdrarda safra boyalarının aranması,
6. Hafta  Sütte kazein çök. belirtimi ve Sütte Laktoz mik. tayini
7. Hafta  Kanda glukoz Tayini, Kanda toplam lipit tayini
8. Hafta  Arasınav
9. Hafta  Kanda toplam protein tayini, Kanda Kalsiyum tayini
10. Hafta  Kanda Ürik asit tayini, Kanda üre tayini
11. Hafta  Karaciğer fonksiyon testleri I, Karaciğer Fonksiyon testleri II
12. Hafta  İdrarda kreatinin tayini ve kreatinin klerens,
13. Hafta  Substrat miktarındaki değişikliklerin enzimatik tepkime hızına etkisi, Kan grubu tayini
14. Hafta  Telafi haftası
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Lehninger, David Nelson, Michael M.Cox: “Biyokimyanın İlkeleri” (Çeviri: Nedret Kılıç)Palme Yayıncılık, 2005.Taner Onat, Kaya Emerk, Eser Y. Sözmen. “İnsan Biyokimyası” Palme yayıncılık 2002. Türkça ve imgilizce biyokimya Laboratuar kitapları
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Laboratuvar
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
1
20
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
10
1
10
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
6
6
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
49
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
1.96
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kimya biliminin hangi kavramlarla bilgi üretmekte olduğunu öğrenmek.X
2
Bilimsel bakış açısının ve değerlendirme yönteminin yararlarını öğrenmek.X
3
Temel Kimyasal konular hakkında bilgi sahibi olmak.X
4
Sosyolojik perspektifleri eleştirel bir bakış açısı ile tartışmak; bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit etmek.X
5
Hayat boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle meslek ve gündelik yaşamında kullanabilmek.X
6
Toplumsal soru ve sorunlarla ilgili diğer bilimlerle bağlantı kurmak; bilginin diğer yakın bilimlerin bilgileriyle benzerlik ve farklılığını öğrenmek.X
7
Yazılı ve görsel bilgi ve veri kaynaklarına ulaşma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma ve bu bilgiyi kuramsal analiz ve uygulama açısından değerlendirme.X
8
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak paylaşabilmek.X
9
Bir yabancı dili kullanarak kimya alanındaki bilgileri takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.X
10
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.X
11
Kimya alanındaki bilgi ve deneyimini sürekli olarak canlı tutmak; bu bilgisini başkaları ile paylaşarak zenginleşmek; öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilmek.X