GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SÜPERİLETKENLİK/FİZ452
Dersin Adı: SÜPERİLETKENLİK
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Şükrü ÇAVDAR, Doç. Dr. Haluk KORALAY
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   http://websitem.gazi.edu.tr/site/cavdar/, http://websitem.gazi.edu.tr/site/koralay
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  cavdar@gazi.edu.tr, koralay@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Süperiletkenlik hakkında temel bilgileri ifade edebilir.
Metallerde elektron-fonon etkileşimini analiz edebilir.
BSC teorisinin temellerini ifade edebilir.
Yüksek sıcaklıklarda süperiletkenlerin davranışlarını ifade edebilir.
Yeni tür süperiletkenlerin keşif metodları hakkında fikir geliştirebilirler.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Süperiletkenliğin tarihi ve temelleri
2. Hafta  Meissner Olayı ve mükemmel diamagnetizma
3. Hafta  Ginzburg-Landau Teorisi
4. Hafta  BCS teorisi
5. Hafta  I. Tip Süperiletkenler
6. Hafta  II. Tip Süperiletkenler
7. Hafta  1. Arasınavı
8. Hafta  London denklemleri
9. Hafta   Metallerde elektron-fonon etkileşimleri
10. Hafta  Süperiletkenliğin termodinamiği
11. Hafta  Josephson olayı
12. Hafta  Süperiletkenliğin Uygulama Alanları
13. Hafta  Süperiletkenliğin Uygulama Alanları
14. Hafta  Yüksek Sıcaklık Süperiletkenleri: Deney ve teori
15. Hafta  Yüksek Sıcaklık Süperiletkenleri: Deney ve teori
16. Hafta  Genel tekrar
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   Askerzade, I., Süperiletkenlik Fiziğine Giriş, Gazi Kit., Ankara, 2005 Süperiletkenliğe Giriş ve Yüksek Tc Materyalleri, P. Cryot ve D. Pavuna Süperiletkenler Fiziği, P. Müller ve A.V. Ustinov,
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
20
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
4
8
 Materyal tasarlama, uygulama
3
3
9
 Rapor hazırlama
2
2
4
 Sunu hazırlama
2
2
4
 Sunum
2
2
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
7
14
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
7
21
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
112
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel düşünme becerisini kazanabilme.X
2
Bağımsız araştırma ve inceleme yapabilme.X
3
Dikkatli bir gözlemci ve analitik düşünme yeteneklerini kazanabilme.X
4
Fizik yasaları ile canlı sistemlerin analizini yapabilme.X
5
Matematik, Kimya ve Biyoloji temel bilimleri ile iletişim kurabilme.X
6
Fizik problemlerini öğrenme ve öğretebilme yeteneğini kazandırabilme.X
7
Fizik kavramlarının önemini kavrama, uygulama ve anlatabilme.X
8
Doğa olaylarının anlaşılmasını sağlayacak teknolojinin gelişimini sağlayabilme.X
9
Düşünme, üretme, tartışma ve sorgulama yeteneklerini geliştirilebilme.X
10
Nükleer Tıp, Sağlık Fiziği ve Medikal Fizik alanındaki gelişmelere katkı sağlayabilme.X
11
Bilgisayar destekli problemlerin çözümü için algoritma ve program yazma yeteneğine sahip olabilme.X
12
Bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme ve sunma yeteneğini geliştirebilme.X
13
Gelişen teknolojiye paralel olarak kendisini geliştirebilme.X