GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA II/FİZ447
Dersin Adı: BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA II
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Sefer Bora LİŞESİVDİN, Prof. Dr. Gökay UĞUR, Prof. Dr. Bülent KUTLU, Prof. Dr. Ergün KASAP, Doç. Dr. Mustafa Kemal ÖZTÜRK, Doç. Dr. Mustafa Hicabi BÖLÜKDEM&
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://sblisesivdin.ndct.org/, http://websitem.gazi.edu.tr/site/gokay, http://websitem.gazi.edu.tr/site/bkutlu, http://websitem.gazi.edu.tr/site/ergun, http://websitem.gazi.edu.tr/site/ozturkm, http://websitem.gazi.edu.tr/site/hicabi
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  bora@gazi.edu.tr, gokay@gazi.edu.tr, bkutlu@gazi.edu.tr, ergun@gazi.edu.tr, ozturkm@gazi.edu.tr, hicabi@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Fizikte kullanılan sayısal yöntemler hakkında öğrencilere temel bilgi vermek.
Python dilini ve bilimsel araştırma ile ilgili kütüphanelerini anlatarak, bu dilin öğrenilmesini sağlamak.
Teorik olarak işlenilen konuların hesapsal çalışmalarla desteklemek dersin başlıca amacıdır.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Python programlama diline giriş (İsimler, Sayısal veri türleri, işlemciler)
2. Hafta  Python programlama diline giriş (Döngüler, Kontrol yapıları,okuma yazma, grafik)
3. Hafta  Sayısal hesabın özellikleri
4. Hafta  Sayısal türev
5. Hafta  Sayısal integral
6. Hafta  Kök bulma
7. Hafta  Diferansiyel denklemlerin sayısal çözümleri
8. Hafta  Vize Sınavı
9. Hafta  Çeşitli fiziksel sistem çözümlerine uygulamalar
10. Hafta  Özdeğer problemleri
11. Hafta  Schrödinger denkleminin sayısal çözümleri
12. Hafta  Matrisler ve Lineer denklem sistemleri
13. Hafta  Rastgele sayı üretimi ve Monte Carlo yönteminin genel yapısı
14. Hafta  Ising modelinin Monte Carlo yöntemiyle simulasyonu
15. Hafta  Rastgele yürüyüş ve difüzyon problemi
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  “Fortran ve Python ile Sayısal Fizik” Bekir Karaoğlu, Seçkin Yayınları 2013., C S.E. Koonin, “ComputationalPhysics”, The Benjamin-Cummings
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
2
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
1
10
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
70
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
30
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
0
0
 Okuma Faaliyetleri
2
3
6
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
5
10
 Materyal tasarlama, uygulama
5
4
20
 Rapor hazırlama
1
8
8
 Sunu hazırlama
1
8
8
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
6
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
112
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel düşünme becerisini kazanabilme.X
2
Bağımsız araştırma ve inceleme yapabilme.X
3
Dikkatli bir gözlemci ve analitik düşünme yeteneklerini kazanabilme.X
4
Fizik yasaları ile canlı sistemlerin analizini yapabilme.X
5
Matematik, Kimya ve Biyoloji temel bilimleri ile iletişim kurabilme.X
6
Fizik problemlerini öğrenme ve öğretebilme yeteneğini kazandırabilme.X
7
Fizik kavramlarının önemini kavrama, uygulama ve anlatabilme.X
8
Doğa olaylarının anlaşılmasını sağlayacak teknolojinin gelişimini sağlayabilme.X
9
Düşünme, üretme, tartışma ve sorgulama yeteneklerini geliştirilebilme.X
10
Nükleer Tıp, Sağlık Fiziği ve Medikal Fizik alanındaki gelişmelere katkı sağlayabilme.
11
Bilgisayar destekli problemlerin çözümü için algoritma ve program yazma yeteneğine sahip olabilme.X
12
Bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme ve sunma yeteneğini geliştirebilme.X
13
Gelişen teknolojiye paralel olarak kendisini geliştirebilme.X