GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ASTRONOMİ/FİZ437
Dersin Adı: ASTRONOMİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Özlem Yeşiltaş
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  yesiltas@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Astronominin fen bilimlerinin uzaydaki laboratuvarı olduğunu kavrayabilme,
Elektromanyetik tayfın her bölgesinden gelen ışığın ölçülebilmesi sonucunda evrendeki cisimlerin özelliklerini kavrayabilme
İyi bir gözlem ve geçerli bir kuramsal modelle gökyüzündeki hareketler arasında ilişki kurabilme
Güneş sisteminin oluşum mekanizmalarını diğer yıldız oluşumlarına modelleyebilme
Gezegenler üzerindeki yaşam olasılıklarını çok yönlü irdeleyebilme
Astronomik kavramlarda boyut analizi yaparak güncel yaşamdaki yerini yorumlayabilme
Yapılan araştırmayı yazılı ve sözlü sunabilme.


 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dünyada astronomi öğretimi ve bilimsel çalışmalar
2. Hafta  Gökcisimlerinin genel tanıtımı
3. Hafta  Eski zamanlarda astronomi
4. Hafta  Kopernik ve güneş merkezli modeller
5. Hafta  Madde, erke, çekim ve hareket
6. Hafta  Ay ve Güneş Tutulmalarının geometrisi
7. Hafta  Güneş Sisteminin Oluşumu
8. Hafta  ARA SINAV
9. Hafta  Bir gezegen olarak Yer
10. Hafta  Uydumuz Ay
11. Hafta  Yer benzeri gezegenler: Merkür, Venüs ve Mars’ın yapısı ve karşılaştırması
12. Hafta  Dev gaz gezegenler: Jüpiter, Satürn, Uranüs ve Neptün’ün yapısı
13. Hafta  Dev gaz gezegenler: Jüpiter, Satürn, Uranüs ve Neptün’ün uyduları ve halkaları
14. Hafta  Cüce gezegenler ve asteroitlerin bulunuşu ve doğası
15. Hafta  Kuyrukluyıldızlar, göktaşları ve göktaşı yağmurlarının yapısı ve kökeni
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  --Evren, S., 2010, “Genel Astronomi I” ders notları, ders sunum CD’leri --Freedman, R.A. and Kaufmann III, W.J., 2008, “Universe”, W.H. Freeman and Company. --Bennett, J., Donahue, M., Schneider, N. and voit, M., 2005, “The Essential Cosmic Perspective”, Pearson Education, Inc. --McBride, N. and Gilmour, I., 2004, “An Introduction to the Solar System”, The Open University, Cambridge University Press.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
10
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
1
10
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
2
32
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
8
2
16
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
2
16
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
4
1
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
4
1
4
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
72
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.88
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel düşünme becerisini kazanabilme.X
2
Bağımsız araştırma ve inceleme yapabilme.X
3
Dikkatli bir gözlemci ve analitik düşünme yeteneklerini kazanabilme.X
4
Fizik yasaları ile canlı sistemlerin analizini yapabilme.X
5
Matematik, Kimya ve Biyoloji temel bilimleri ile iletişim kurabilme.X
6
Fizik problemlerini öğrenme ve öğretebilme yeteneğini kazandırabilme.X
7
Fizik kavramlarının önemini kavrama, uygulama ve anlatabilme.X
8
Doğa olaylarının anlaşılmasını sağlayacak teknolojinin gelişimini sağlayabilme.X
9
Düşünme, üretme, tartışma ve sorgulama yeteneklerini geliştirilebilme.X
10
Nükleer Tıp, Sağlık Fiziği ve Medikal Fizik alanındaki gelişmelere katkı sağlayabilme.X
11
Bilgisayar destekli problemlerin çözümü için algoritma ve program yazma yeteneğine sahip olabilme.X
12
Bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme ve sunma yeteneğini geliştirebilme.X
13
Gelişen teknolojiye paralel olarak kendisini geliştirebilme.X