GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
PLAZMA FİZİĞİ/FİZ328
Dersin Adı: PLAZMA FİZİĞİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Hatice Hilal KURT
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/hkurt
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   hkurt@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Soğuk ve sıcak plazmaların üretimi,
kendiliğinden oluşan hava ortamındaki plazmalar
Kararsız plazmaların özellikleri
plazmaların kinetik anlatımı
hava ortamındaki plazmaların karakteristikleri ve uygulamaları,
plazma yüzey işlemi
temizleme, oksidasyon, aşındırma,
dc ve düşük frekanslı plazma kaynakları, Dc Glow boşalmaları
Townsend benzeri plazmalar, dielektrik bariyer boşalmaları,
atmosferik basınç altında hava, Neon ve nitrojen plazmaların güncel uygulamaları,
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Soğuk ve sıcak plazmaların oluşturulması
2. Hafta  Gazlarda elektriksel brekdown mekanizmaları ve boşalmaların sınıflandırılması
3. Hafta  Dc Townsend and Glow discharges
4. Hafta  Hava, Neon ve nitrojen plazmalarda atmosferik basınçlarda dc glow boşalma karakteristikleri
5. Hafta  Kararsız hava plazmalarının özellikleri
6. Hafta  Hava, neon ve nitrojen plazma kimyası
7. Hafta  Katı yüzeylerde plazmanın meydana getirdiği zararlar
8. Hafta  Plazma ile yüzey işlemi
9. Hafta  Plazma ile yüzey temizleme ve oksidasyon
10. Hafta  Plazma ile aşındırma ve depozisyon
11. Hafta   Plazmadaki elektron yoğunluğunun ölçümü
12. Hafta   Lazerle plazmaların oluşturulması
13. Hafta  Atmosferik basınç hava plazmalarının güncel uygulamaları
14. Hafta  Atmosferik basınç neon, argon, hidrojen ve nitrojen plazmalarının güncel uygulamaları
15. Hafta  DC Plazmalar
16. Hafta  RF plazmalar
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Non-equilibrium air plasmas at atmospheric pressures, KH BECKER, U KOGELSCHATZ , KH SCHOENBACH AND RJ BARKER
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  staj/uygulama
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
12
6
72
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
1
5
5
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
5
10
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
5
5
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
97
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.88
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel düşünme becerisini kazanabilme.X
2
Bağımsız araştırma ve inceleme yapabilme.X
3
Dikkatli bir gözlemci ve analitik düşünme yeteneklerini kazanabilme.X
4
Fizik yasaları ile canlı sistemlerin analizini yapabilme.X
5
Matematik, Kimya ve Biyoloji temel bilimleri ile iletişim kurabilme.X
6
Fizik problemlerini öğrenme ve öğretebilme yeteneğini kazandırabilme.X
7
Fizik kavramlarının önemini kavrama, uygulama ve anlatabilme.X
8
Doğa olaylarının anlaşılmasını sağlayacak teknolojinin gelişimini sağlayabilme.X
9
Düşünme, üretme, tartışma ve sorgulama yeteneklerini geliştirilebilme.X
10
Nükleer Tıp, Sağlık Fiziği ve Medikal Fizik alanındaki gelişmelere katkı sağlayabilme.X
11
Bilgisayar destekli problemlerin çözümü için algoritma ve program yazma yeteneğine sahip olabilme.X
12
Bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme ve sunma yeteneğini geliştirebilme.X
13
Gelişen teknolojiye paralel olarak kendisini geliştirebilme.X