GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ELEKTRONİK II/FİZ339
Dersin Adı: ELEKTRONİK II
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  TÜRKÇE
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Selim ACAR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/sacar
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  sacar@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Transistörlü devrelerin büyük ve küçük sinyal uygulamaları.
pnpn ve diğer elektronik devre elemanlarının öğretilmesi.
Bu devre elemeanlarının kullanıldığı devrelerin öğretilmesi






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   Transistör Modelleme (karma ve re)
2. Hafta  Transistör Modelleme (karma ve re)
3. Hafta  BJT’lerin Küçük-Sinyal Analizi
4. Hafta  BJT’lerin Küçük-Sinyal Analizi
5. Hafta  FET’lerin Küçük-Sinyal Analizi
6. Hafta  FET’lerin Küçük-Sinyal Analizi
7. Hafta  Çok Katlı Sistemler ve Frekans Etkisi
8. Hafta  Çok Katlı Sistemler ve Frekans Etkisi
9. Hafta  Çok Katlı Sistemler ve Frekans Etkisi
10. Hafta  Ara Sınav
11. Hafta  Büyük Sinyal Yükselteçleri
12. Hafta  Büyük Sinyal Yükselteçleri
13. Hafta  PNPN ve Diğer Aygıtlar
14. Hafta  Entegre Devreler
15. Hafta  Öğrenci sunumları. Ders içi dönem sonu değerlendirilmesi ve öğrenim çıktılarının tartışılması
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Elektronik Cihazlar ve Devre Teorisi, Robert L. Boylestad, Louis Nashelsky, Palme yayınevi, 2012 Katıhal Elektroniği Devre Elemanları, Ben G. STREETMAN, Sanjay Kumar BANERJEE, Palme yayınevi, 2014
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-yanıt, materyal sunumu
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
16
0
0
 Okuma Faaliyetleri
16
1
16
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
1
6
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
3
1
3
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
5
2
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
8
2
16
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel düşünme becerisini kazanabilme.X
2
Bağımsız araştırma ve inceleme yapabilme.X
3
Dikkatli bir gözlemci ve analitik düşünme yeteneklerini kazanabilme.X
4
Fizik yasaları ile canlı sistemlerin analizini yapabilme.X
5
Matematik, Kimya ve Biyoloji temel bilimleri ile iletişim kurabilme.X
6
Fizik problemlerini öğrenme ve öğretebilme yeteneğini kazandırabilme.X
7
Fizik kavramlarının önemini kavrama, uygulama ve anlatabilme.X
8
Doğa olaylarının anlaşılmasını sağlayacak teknolojinin gelişimini sağlayabilme.X
9
Düşünme, üretme, tartışma ve sorgulama yeteneklerini geliştirilebilme.X
10
Nükleer Tıp, Sağlık Fiziği ve Medikal Fizik alanındaki gelişmelere katkı sağlayabilme.X
11
Bilgisayar destekli problemlerin çözümü için algoritma ve program yazma yeteneğine sahip olabilme.X
12
Bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme ve sunma yeteneğini geliştirebilme.X
13
Gelişen teknolojiye paralel olarak kendisini geliştirebilme.X