GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
X IŞINLARI/FİZ446
Dersin Adı: X IŞINLARI
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. M. Kemal Öztürk
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/~ozturkm/
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ozturkm@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Temel kavramları öğretmek,
X ışınları teorisi ve uygulamasını öğretmek
Ticari uygulamaları öğretmek,
Farklı iş alanlarda X ışınların konusunda ihtiyaçları öğretmek,





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Katıhal Fiziği I
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  X Işınların özellikleri
2. Hafta  X Işınlarının Uygulama alanları
3. Hafta  Örgü ve Kristal Yapılar
4. Hafta  Tek kristal, Poli-kristal ve Amorf yapılar
5. Hafta  X Işınları Kırınım Sistemleri
6. Hafta  Toz X Işınları ve Yüksek Çözünürlüklü X Işınları sistemi
7. Hafta  Düşük ve geniş açılı ve Tek kristal X Işınları sistemi
8. Hafta  Örgü parametresinin kesin ölçümü
9. Hafta  Ara Sınav
10. Hafta  Kristal yapı tanımlanması
11. Hafta  Parçacık boyutu ve örgü zorlama parametresinin tanımlanması
12. Hafta  Toz karışım örneklerinin nitel ve nicel analizi
13. Hafta  X Işınlarının Yarı İletken Uygulamaları
14. Hafta  X Işınları Kaynaklı Spektrum Teknikleri
15. Hafta  Güncel uygulamalar
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  X-Ray Diffraction A PracticalApproach, C. Suryanarayanaand M. Grand Norton, PlenumPress, New York, 1998 Ders notları
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Sunum, Öğrenci Merkezli ve Uygulayarak öğrenme
 -- STAJ / UYGULAMA
  Uygulama var
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
10
 Ödev
1
5
 Uygulama
3
10
 Projeler
1
5
 Pratik
3
5
 Quiz
1
5
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
2
4
8
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
1
8
8
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
1
8
8
 Materyal tasarlama, uygulama
1
5
5
 Rapor hazırlama
2
4
8
 Sunu hazırlama
2
4
8
 Sunum
2
4
8
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
4
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
4
12
 Diğer
1
1
1
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
78
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.12
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel düşünme becerisini kazanabilme.X
2
Bağımsız araştırma ve inceleme yapabilme.X
3
Dikkatli bir gözlemci ve analitik düşünme yeteneklerini kazanabilme.X
4
Fizik yasaları ile canlı sistemlerin analizini yapabilme.X
5
Matematik, Kimya ve Biyoloji temel bilimleri ile iletişim kurabilme.X
6
Fizik problemlerini öğrenme ve öğretebilme yeteneğini kazandırabilme.X
7
Fizik kavramlarının önemini kavrama, uygulama ve anlatabilme.X
8
Doğa olaylarının anlaşılmasını sağlayacak teknolojinin gelişimini sağlayabilme.X
9
Düşünme, üretme, tartışma ve sorgulama yeteneklerini geliştirilebilme.X
10
Nükleer Tıp, Sağlık Fiziği ve Medikal Fizik alanındaki gelişmelere katkı sağlayabilme.X
11
Bilgisayar destekli problemlerin çözümü için algoritma ve program yazma yeteneğine sahip olabilme.X
12
Bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme ve sunma yeteneğini geliştirebilme.X
13
Gelişen teknolojiye paralel olarak kendisini geliştirebilme.X