GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2017 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
STATISTICAL CONSULTING/İST-432
Dersin Adı: STATISTICAL CONSULTING
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  TÜRKÇE
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Mustafa Y.ATA
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/myata
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  yavuzata@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Profesyonel istatistikçi olmak için İstatistik Lisans Derecesi'ni aldıktan sonra izleyeceği yolu bilir.








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders yüz yüze eğitim ve uzaktan eğitim destekli yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   İstatistiksel Danışmanlığın Tanımı.
2. Hafta   İstatistiksel Danışmanlığın Kökeni.
3. Hafta   İstatistiksel Danışmanlığın Salt Akademik Bir Uğraştan Tam Bir Mesleğe Dönüşmesi.
4. Hafta   İstatistiksel Danışmanlık İçin Gerekli Beceriler.
5. Hafta   İstatistiksel Danışmanlık Eğitimi.
6. Hafta   İstatistiksel Danışmanlık ve İletişim.
7. Hafta   İstatistik Alanındaki Bilgiyi Güncel Tutma.
8. Hafta   İstatistik Meslek İlkeleri ve Değerleri.
9. Hafta  İstatistiksel Danışman’ın sorumluluk ve yükümlülükleri.
10. Hafta  Ara sınav
11. Hafta   Danışman’ın sorumluluk ve yükümlülükleri.
12. Hafta   Danışman raporu.
13. Hafta   İstatistiksel Danışmanlık Hizmetinin Örgütlenme Biçimleri.
14. Hafta   Danışmanlığın Ödülleri.
15. Hafta   Danışmanlığın Etik Sorunları.
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Boen,James-Fryd, David Six-state transactional analysis of statistical consultation, The American Statistician,32(2),1978.58-60. Deming, W.E. Principles of professional statistical practice, Annals of Mathematical Statistics,36,1965.1883-1900. Joiner, Brian Statistical Consulting, Encyclopedia of Statistical Sciences,(Edited by Kotz,S. and Johnson,N.L.,Read,C.B.), Volume 2, John Wiley and Sons, Inc., New York,1982.147-155. Lyon, Hyams, Practical psychology of biostatistical consultation,Biometrics, 27:201-211,1970. Marquardt, D.W. Statistical consulting in industry , The American Statistician ,33,1979.102-107. Snee,R.D.-Boardman,T.H. et.al. Preparing statisticians for careers in industry, The American Statistician,34, 1980.65-75. Zahn,D.A.-Isenberg,D.J. Non-statistical aspects of statistical consulting, Proceedings of the Section on Statistical Education,the American Statistical Association,Washington,D.C.,1979.67-72.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-cevap, sunum
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
10
 Pratik
5
10
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
1
10
10
 Materyal tasarlama, uygulama
2
15
30
 Rapor hazırlama
1
10
10
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
16
16
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
16
16
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
124
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.96
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1. İstatistik konusundaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde lisans düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.X
2
2. Edindiği lisans düzeyindeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri modeller, çözümler, yorumlar ve karar verir.X
3
3. İstatistikte güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.X
4
4. İstatistik konusunda edindiği lisans düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, güncel problemlere uygular ve aktarır.X
5
5. İstatistik alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim teknolojilerini kullanabilir.X
6
6. Disiplin içi ve disiplinler arası çalışmalarda bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.X
7
7. İstatistik konusundaki gelişmeleri takip edebilecek bilgi ve donanıma sahip olup, yaşamı boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.X
8
8. İngilizceyi kullanarak, istatistik konusundaki bilgileri izleyebilir, meslektaşları ile iletişim kurabilir.X
9
9. İstatistik konusunda edindiği bilgileri mesleki anlamda uygularken toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahiptir.X
10
10. Toplumsal duyarlılık ve sosyalleşme becerisine sahiptir.X
11
11. Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.X