GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2018 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
DENEYSEL SANAT 1/RES 217
Dersin Adı: DENEYSEL SANAT 1
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 3 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğr.Gör.Dr. HARİKA ESRA OSKAY MALİCKİ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/esraoskay
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   ezraozkay@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
deneysel sanatın çok yönlülüğünü farklı disiplinlerde görebilme.
bireysel çalışma sürecinde süreç/ürün ilişkisini sorgulayabilme.
üretim biçimlerine yeni seçenekler geliştirebilme.
günümüz sanatının düşünme stratejilerini değerlendirme





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Giriş: Dersin tanıtımı: Farklı deneyim ve bilme biçimleri arayışında olan bir pratiğe doğru
2. Hafta  Çizgiyi yeniden düşünmek
3. Hafta  Antropolojik bir açıdan çizginin halleri
4. Hafta  Kör Çizim Çalışması
5. Hafta  Kör Çizim projesi için ilk taslakların tartışılması
6. Hafta   Çalışmaların değerlendirilmesi
7. Hafta  Araştırma Konusu: Yerleştirme nedir?
8. Hafta  Araştırmaların sunumu ve değerlendirilmesi
9. Hafta  Vize
10. Hafta  Proje: Kayıp Nesne Proje konusunun öğrencilerle tartışılması
11. Hafta  Kayıp Nesne projesi için ilk taslakların tartışılması
12. Hafta  Kayıp Nesne projesi için ilk taslakların tartışılması
13. Hafta  Çalışmaların değerlendirilmesi
14. Hafta  Final Sunumları
15. Hafta  devam
16. Hafta  Sergileme ve değerlendirme
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   John Berger- Bento'nun Günlüğü Tuzlu Su. 14. İstanbul Bienali Kitapçığı Hodder, I. & Hutson, S. Geçmişi Okumak. Arkeolojiyi Yorumlamada Güncel Yaklaşımlar
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
30
 Uygulama
0
50
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
14
1
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
7
1
7
 Materyal tasarlama, uygulama
14
1
14
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
97
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.88
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Günümüz sanatının disiplinlerarası özelliklerine uygun olarak, sanat üretiminde farklı disiplinleri birlikte kullanır.X
2
Profesyonel standartlar düzeyinde bir sanat donanımına sahip olur.X
3
Alanında gerçekleşen ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder, uygulamalarını bu gelişmeler çerçevesinde çağdaş düzeyde gerçekleştirir.X
4
Alanında kullanılan teknolojilerin gelişimlerine paralel bir şekilde gerekli olan teknik bilgi ve beceriyi öğrenip çalışmalarında kullanır.X
5
Öğrenciler kuramsal ve uygulama sorunlarını kavrar ve bunları kendi özgün yaklaşımlarıyla yorumlayarak yapıt üretir.X
6
Öğrenciler hem bağımsız düşünebilen donanımlı sanatçı adayları; hem de katılımcı, paylaşımcı, anlayış ve kültür farklılıklarına duyarlı, aydın bireyler olarak yetişir.X
7
Sanatçı adayları gözlem ve çözümleme yapabilir, çok boyutlu düşünebilir.X
8
Öğrenciler, sanat, teknik ve mesleki konularda yetkinlik kazanır.X
9
Öğrenci kendini gerçekleştirebilme,çevresini dönüştürebilme bilincine ulaşır.X
10
Çağdaş anlayışta üretilen bilgi, deneyim ve iş gücünün topluma yayılmasına katkıda bulunabilen, akademik araştırmalara öncelik veren,bu birikimini ulusal ve uluslararası düzeyde yaygınlaştıran öğrenciler yetişir.X
11
Sanatsal yaratıcılıkta,hangi nedenlerin hangi etkilere hangi düzeyde hangi araçlarla yol açtığını kavrar.X