GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2018 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ENDÜSTRİ TASARIMI VE ÜRETİM SÜREÇLERİ/5121343
Dersin Adı: ENDÜSTRİ TASARIMI VE ÜRETİM SÜREÇLERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Aydın ŞIK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/aydins
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  aydins@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Üretim sistemlerini ve süreçlerini kavrayabilmek
Endüstri devrimlerini öğrenebilmek
Ürün üretiminde AR-GE ve inovasyon çalışmalarını yapabilmek
Endüstri 4.0 hakkında gerekli bilgileri ve uygulamaları tanıyabilmek
Kişiselleştirilmiş üretim yöntemlerini öğrenebilmek




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Endüstri tasarımında üretim sistemlerinin amaçları, üretim işletmelerinde süreçler ve süreç iyileştirme
2. Hafta  Yeni fikirler yönetim süreci, yeni ürün ve mevcut ürün geliştirme sürecleri, AR-GE’den ürün geliştirme süreçleri
3. Hafta  Rakip ürün analizi (tersine mühendislik) ve bilgisayar destekli yeni ürün geliştirme süreci
4. Hafta  Yeni üründe başarı ölçütleri, başarılı bir ürün için AR-GE ve inovasyon
5. Hafta  Endüstri devrimleri ve üretim yöntemleri, Endüstri 4.0 bileşenleri ve tetikleyen unsurlar
6. Hafta  Endüstri 4.0’ın uygulamaları (cobotlar, akıllı fabrikalar, akıllı ürünler, akıllı evler, nesnelerin interneti, 3D printerler, aktif yaşam kalitesinin
7. Hafta  Kişiselleştirilmiş üretim süreçleri ve engelliler için Endüstri 4.0 uygulamaları
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Endüstri 4.0 avantajları ve dezavantajları
10. Hafta  Artırılmış gerçeklik, sanal gerçeklik ve hologram teknoloji uygulamaları
11. Hafta  Endüstri 4.0’da KOBİ’ler ve istihdam sorunları
12. Hafta  Proje uygulamaları
13. Hafta  Proje uygulamaları
14. Hafta  Proje uygulamaları
15. Hafta  Proje uygulamaları
16. Hafta  Dönem Sonu Sınav
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  - Ders notları, Dördüncü Sanayi Devrimi, Klaus Schwab, 2017 - Sahi İnovasyon Neden Bu Kadar Uzak, Hakan Gürsu, Destek Yayınları - Inovasyon ve Girisimcilik: Uygulama ve Ilkeler, Peter Drucker, 2017 - Inovasyonun Sifresi: Birlikte-Yaratma Paradigmasi Venkat Ramaswamy, Kerimcan Özcan, 2015 - İmalat Yöntemleri, Osman Yazıcıoğlu , Oğuz Borat, Seçkin Yayıncılık, 2018
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
5
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
5
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
12
2
24
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
3
30
 Materyal tasarlama, uygulama
5
3
15
 Rapor hazırlama
8
3
24
 Sunu hazırlama
4
3
12
 Sunum
4
3
12
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
3
9
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
3
9
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
177
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde Endüstri Ürünleri Tasarımı temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir.X
2
Endüstri Ürünleri Tasarımı temel alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir.X
3
Alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahiptir.X
4
Alanında bir akademik araştırmayı ve akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçlar temelinde yürütür.X
5
Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygular.X
6
Endüstri Ürünleri Tasarımı alanı ile ilgili öğrenim ortamlarında bağımsız davranır ve sorumluluk alır, uzmanlık gerektiren bir çalışmaya / projeye bir ekip içerisinde dahil olur veya bağımsız olarak yönetir.X
7
Alanına ilişkin öğrenimini büyük ölçüde kendi başına yönlendirmeye ya da sürdürmeye olanak veren öğrenme becerilerine sahiptir.X
8
Endüstri Ürünleri Tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır.X
9
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.X
10
Endüstri Ürünleri Tasarımı alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretir: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyan, kapsamlı bir proje üretir.X
11
Endüstri Ürünleri Tasarımı alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.X
12
Endüstri Ürünleri Tasarımı alanı ile ilgili bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar.X